כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
"הסרטון ערוך מגמתית"

חיילי צה"ל שהיללו את תושבי ג'נין נעצרו ושוחררו

חיילים שתיעדו את עצמם מקללים את מדינת ישראל ומשבחים את המחבלים מג'נין, נעצרו ונחקרו ולאחר מכן שוחררו. בסרטון הם נראו ונשמעו אומרים "אלוהים עומד לצד פלסטין, ישראל תלך לעזאזל". החיילים הבדואים והדרוזים תיעדו את עצמם מקללים את ישראל על רקע הפעולה בג'נין

חיילי צה"ל שהיללו את תושבי ג'נין נעצרו ושוחררו
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

סרטון שהופץ ברשת עורר סערה לאחר שבסרטון נראו חיילים בדואים ודרוזים מקללים את מדינת ישראל ומשבחים את המחבלים מג'נין ואת תושבי ג'נין, מצה"ל נמסר כי החיילים נעצרו ונפתחה חקירה נגדם.

בהודעה שיצאה מטעם דובר צה"ל נמסר: "בהמשך להתבטאויות הפסולות של חיילי צה"ל בסרטון, החיילים נעצרו אתמול בלילה ונפתחה חקירת מצ"ח, בסיומה יועברו ממצאיה לבחינת הפרקליטות הצבאית".

החיילים הבדואים והדרוזים תיעדו את עצמם מקללים את מדינת ישראל על רקע הפעולה בג'נין בו נפצעו לוחמי צה"ל וחוסלו מספר מחבלים. בפעילות הצבאית שהסתבכה אתמול בג'נין, שישה מחבלים נהרגו, בהם שלושה המשויכים לארגון הג'יהאד האסלאמי, לצד יותר מ-90 מחבלים נוספים שנפצעו.

החיילים הדרוזים והבדואים מקללים את ישראל

הסנגוריה הצבאית טענה כי הסרטון "ערוך באופן מגמתי, בניסיון לייצר תמונה שלפיה חיילי צה"ל יוצאים כנגד מדינת ישראל ותומכים בפעולות העוינות שבוצעו כנגד כוחות צה"ל בג'נין". הפרקליטות הצבאית הודיעה שהטיפול בהם יהיה "בציר המשמעתי בלבד, ולא בציר הפלילי". לדבריהם, במרבית השיחה שהתקיימה, החשודים יצאו להגנת חיילי צה"ל, ועל זה ניתן ללמוד אף מהאמור בסופו של הסרטון, שבו אחד החיילים החשודים אף מגיב בתוקפנות כלפי מי שמבקשת ממנו להביע תמיכה ב'פלסטין'. מרבית החיילים שמופיעים בסרטון אינם מחויבים בגיוס, והתנדבו לצה"ל מתוך מחויבות למדינה, במטרה לשמור על ביטחון אזרחיה".

חייל צה''ל דין משמעתי בדואים פלסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}