כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024

התלמידים רכשו במינימרקט בהפסקה, הכסף לא נרשם בקופה

ממצאי ביקורת ניהול ספרים בצפון הארץ: תלמידים רכשו במינימרקט בהפסקה, והכסף לא נרשם בקופה

התלמידים רכשו במינימרקט בהפסקה, הכסף לא נרשם בקופה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: דוברות המשטרה

יחידת ניהול ספרית ארצית ברשות המסים יצאה בשבועות האחרונים לשני מבצעי ביקורת ניהול ספרים באזור הצפון. המבצעים נערכו באזור עכו בערים קריית ביאליק, קריית ים, עכו, מג'דל כרום, בענה, דיר אל אסד ומזרעה, ובאזור הגליל ורמת הגולן בכפר נחף, פקיעין, חורפש, כפר כיסרא, מסעדה, בוקעתא ומג'דל שמס.

במסגרת מבצעים אלו נערכו ביקורת ב-77 בתי עסק, וב-15 עסקים נמצאו ליקויים בניהול הספרים. בנוסף, נערכו 45 ביקורות לעניין חוק צמצום השימוש במזומן ולא נמצאו הפרות כלל בביקורות אלה.

כחלק מהמבצע, הגיעו המבקרים למספרה בקריית מוצקין, שם מצאו כי תשלומים מ-18 לקוחות שונים לא נרשמו בספרי העסק. לטענת בעל העסק: "הפנקס האחרון שלי הסתיים ולא הספקתי להביא חדש".

בעסק נוסף נמצא במהלך בדיקה ב'ביט' כי לא נרשמו תשלומים משישה לקוחות שונים. בעלת המקום הסבירה למבקרים שהיא לא ידעה שצריך לרשום תקבולים של ביט. בביקורת אחרת, בעסק בעיר נמצא כי גם שם בעלת העסק לא תיעדה תשלומים שקיבלה מארבעה לקוחות שונים בספרי העסק. לטענתה היא "לפעמים שוכחת לרשום".

בביקורת במינימרקט בכפר מסעדה, שכללה גם תצפית על המקום, נמצא כי בעל העסק מקבל תשלומים ומניח אותם במגירה מחוץ לקופה. כאשר בדקו המבקרים את המגירה מצאו תשלומים שהתקבלו מתלמידים שרכשו מוצרים בשעות ההפסקות מבית הספר בסך 1,371 ש"ח, שלא נרשמו בקופה.

 

עבירות מס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד