כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
שערורייה בבלגיה

בכיר בבריסל נפגש עם תומכי טרור איראניים ונאלץ להתפטר

שר בכיר בבריסל הודיע על התפטרותו לאחר שהיה מעורב בשערורייה, הוא עשה זאת במסיבת עיתונאים בלתי צפויה לאחר שארגן את ביקורו של ראש עיריית טהראן בבריסל, שידוע כתומך טרור נלהב

פרייליך בעצרת נגד איראן
פרייליך בעצרת נגד איראן צילום: באדיבות המצלם

שר בכיר בבריסל - בלגיה, פסקל סמט, התפטר לאחר מהומה גדולה בתקשורת הבלגית על שארגן ביקור של משלחת איראנית וגם דאג לממן את המשלחת. השר הגיש את התפטרותו משום שהוא או עובד במשרד שילם את עלויות האירוח של המשלחת האיראנית במהלך הפסגה בכספי המיסים של המשלם הבלגי.

"החברה שלנו חייבת להיות מסוגלת לסמוך על פוליטיקאים. במקרים מסוימים אתה גם צריך לשאת באחריות שלך, גם אם לא עשית שום שגיאה" אמר לאחר שהתפטר.

הבכיר התפטר בשל נוכחותו של אלירזה זכאני, ראש העיר האולטרה-שמרני של טהראן, ותומך טרור נלהב, בבריסל בשבוע שעבר ל"פסגה העירונית של בריסל 2023", ועידת גג של רשתות ערים בינלאומיות. קבלת הפנים הייתה יוצאת דופן לאור מעצרם של אזרחים בלגים באיראן, והפרת זכויות אדם רבות.

חבר הפרלמנט היהודי מיכאל פרייליך מבלגיה אמר לאחר הפרסום כי הבכיר התפטר: "הבכיר הבלגי היה תמיד אנטי ישראל ותומך גדול של הפלסטינים ושל המשטר האיראני, וטוב שהוא התפטר". אבל זה לא נגמר, פרייליך אומר כי גם, חאג'ה לאביב חברת הפרלמנט ליחסי חוץ ובמקור מאלג'יריה, היא זאת שאישרה את הויזות לאיראנים. חברי פרלמנט ופוליטיקאים בלגים מפעילים לחץ על חאג'ה גם להתפטר.

מיכאל פרייליך טהראן איראן בלגיה בריסל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד