כ"ד כסלו התשפ"ה
25.12.2024
זה ממש "מעבר לפינה"

תחזית קטסטרופלית: נתב"ג יקרוס; מחירי הטיסות יזנקו

בדיון בכנסת עלתה תחזית מדאיגה ומטרידה, לפיה תוך שנים ספורות, נתב"ג לא יוכל לעמוד בעומסים הצפויים - דבר שיביא גם לעליה במחירי הטיסות 

תחזית קטסטרופלית: נתב"ג יקרוס; מחירי הטיסות יזנקו
נתב"ג צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בדיון שהתקיים בוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל, בנושא "שדה תעופה אזרחי משלים נתב"ג", חברי כנסת, ראשי רשויות ונציגי משרדי הממשלה הזהירו מפני אי יכולתו של נמל התעופה הבינלאומי של ישראל בן גוריון לעמוד בביקושים הצפויים בשנים הקרובות עקב גרירת הרגליים בהקמת שדות תעופה משלימים בצפון ובדרום וקוראים להאצת הקמתם בבהילות.

נציג החשב הכללי באוצר, שי ששתיאל אמר בוועדה: "עד 2050 אנו צופים ביקוש של בין 60 ל-74 מיליון תנועות נוסעים בשנה. נתב"ג כבר היום כבר לא עומד בעומס - רואים את זה בתורים. נצטרך עוד שני שדות תעופה בהקדם".

לדברי רכזת תחבורה באגף תקציבים באוצר, ספיר איפרגן: "נתב"ג יכול לעמוד בעד 30 מיליון תנועות בשנה, ואנחנו כבר רואים את הקושי בלעמוד במספרים הללו. להקים שדה תעופה נוסף לוקח כעשר שנים - זה אומר שזה ממש "מעבר לפינה". זה גם אומר שצריך לפתח שני שדות תעופה במקביל - בצפון ובדרום".

עומס בנתב"ג. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

עופר אליישר, מנהל אגף תכנון במשרד התחבורה סיפרה לחברי הוועדה: "התכנסה ׳ועדת עילם׳ - ועדה בין משרדית שכללה את כל הגורמים הרלוונטיים (משרד הביטחון, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, אוצר ועוד) ערכה כ-19 דיונים בהן נבחנו כ-90 אתרים אפשריים להקמת שדות התעופה, מהם השארנו 10 אופציות בעל היתכנו גבוהה. נבחנו פרמטרים כלכליים, חברתיים, תכנוניים, סביבתיים. כעת צריך לתת משקל לכל פרמטר בהאם לתפיסת העולם ולערכים שהממשלה רוצה לקדם ובהתאם לכך לקבל החלטה מי מעשרת האתרים בעלי הציון הגבוה ביותר ייבחר להקמת השדות".

חבר הכנסת מיכאל ביטון 'המחנה הממלכתי', יו"ר הוועדה לחיזוק ופיתוח הנגב והגליל אמר בדיון כי "גרירת הרגליים והקיבעון שמונעים הקמת שדות תעופה משלימים לנתב"ג הביאו למשבר שנמשך יותר מדי שנים ומאיים להביא אותנו למצב שבו נתב"ג קורס - דבר שגם יגרום לעליית מחירי הטיסות. נפגעים מכך תושבי כל הארץ, בתורים ארוכים בהמתנה לטיסה, תושבי המרכז שחווים רעש בלתי פוסק של המראות ונחיתות, תושבי הדרום והצפון שנאלצים להרחיק עד נתב"ג כדי לטוס".

צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

לדבריו, "משרד ראש הממשלה לצערי לא נכנס לאירוע - זה לא תקין. מדובר בעניין לאומי ואסטרטגי. הוועדה דורשת מרוה״מ להקים ועדה ולהניע חשיבה בין משרדית, לרבות גיבוש החלטת ממשלה ראויה".

 

נתב"ג נמל התעופה בן גוריון שדה התעופה בן גוריון קריסה טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}