י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
מחיר האג"ח זינק

ניגריה: הנשיא הכניס את הנגיד למעצר כי לא היה מרוצה מתפקודו

גודווין אמפילה נעצר על ידי המשטרה החשאית של המדינה בסוף השבוע לאחר השעייתו על ידי נשיא ניגריה | סאת לאחר שהנשיא הודיע על קיצוץ הסבסוד הדלק והאזרחים זעמו

ניגריה: הנשיא הכניס את הנגיד למעצר כי לא היה מרוצה מתפקודו
אזרחים בניגריה. אילוסטרציה צילום: unsplash

איגרות החוב של ניגריה עלו בחדות כאשר משקיעים בחו"ל בירכו על השעייתו בסוף השבוע שעבר של נגיד הבנק המרכזי, גודווין אמפילה. מחיר איגרות החוב של יצרנית הנפט המערב אפריקאית עלה ביום שני עד 2.6 סנט  לפני שהתמתן מעט עם הנפקות רבות שהגיעו למחירים הגבוהים ביותר מאז סוף ינואר, לפי סוכנות הידיעות רויטרס.

ניגריה מתמודדת עם מחסור חמור בדולרים, מה שמאלץ אנשים רבים לחפש מטבע זר בשוק השחור, שם הנייר נסחר נמוך בהרבה משער החליפין הרשמי.

"אנו מאמינים שהשינויים מאותתים על עידן חדש של מדיניות מוניטרית ממוקדת וצפויה ומעבר לעבר אי-התערבות במשטר המט"ח", אמר הכלכלן של ברקליס מייקל קפה בפתק ללקוחות ביום שני על השעייתו של ראש הבנק המרכזי. .

הנשיא בולה טינובו מתח ביקורת על הטיפול של אמפילה במדיניות המוניטרית בהשבעתו, לפני שבועיים. טינובו, שהבטיח לאפס את הכלכלה החולה של ניגריה, הסיר גם סבסוד דלק והבטיח לאחד את שערי החליפין המרובים.

"החיפזון שבו הנשיא החדש שמונה החל להתמודד עם האתגרים הכלכליים של המדינה (למשל הסרה מיידית של סבסוד הדלק...) מעיד על כך שהוא מעוניין להמשיך בכל הרפורמות הקשות בשלבים הראשונים של כהונתו", כתב קפה. .

פולאשודון שונובי, סגן הנגיד, מונה בפועל לראש הבנק המרכזי. הנגיד המושעה נמצא כעת במעצר ותחת חקירה, כך מסרה המשטרה בשבת. בדצמבר, צו בית משפט חסם את מעצרה של אמפילה בגין חשד ל"מימון טרור", ואמר שחסרות ראיות. עדיין לא ידוע אם המעצר בסוף השבוע הוא בגין אותו אישום.

ניגריה נגיד אגרות חוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}