י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"מדובר בעונשים מאוד מקלים"

זה העונש שנגזר על מציתי הבית בשמעון הצדיק

4-5 שנות מאסר נגזרו על שני צעירים ערבים משכונת שמעון הצדיק שהעלו באש מספר פעמים את ביתו של תושב השכונה טל יושבייב, על רקע לאומני | הקורבן לא מרוצה מקולת העונשים וסבור שהם אינם מרתיעים

זה העונש שנגזר על מציתי הבית בשמעון הצדיק
הרכב עולה באש/טל יושובייב צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בית משפט המחוזי גזר היום (שני) 4 ו-5 שנות מאסר על שני צעירים ערבים תושבי שמעון הצדיק (שייח' ג'ראח) שהואשמו כי הציתו מספר פעמים את ביתו של תושב השכונה היהודי, טל יושבייב כשבהצתה האחרונה הבית עלה באש כמעט כליל כולל מיטות הילדים שבדרך נס לא שהו בבית באותו הלילה.

בתחילת השנה שעברה בליל שבת בשעת חצות, הגיעו שני צעירים ערבים תושבי השכונה שבמזרח ירושלים, אל עבר ביתו של יהודי תושב השכונה בשם טל יושבייב שגר שם עם אשתו וילדיו, והשליכו בקבוק תבערה אל תוך הבית, הבקבוק התלקח והאש פשטה כמעט בכל הבית כשגם מיטות הילדים ניזוקו מהאש. כוחות משטרה, כיבוי אש והצלה הגיעו מיד למקום ופעלו לכבות את האש לחפש נפגעים ולתחקר.

אין זו הפעם הראשונה באותם חודשים שביתו של יושבייב הוצת על ידי ערבים על רקע לאומני, פעם באמצעות בקבוקי תבערה ופעם בכלי בערה אחרים, אלא שהפעם המדוברת האש הצליחה להתלקח ולהעלות את הבית באש.

טל יושבייב. צילום: יאיר לוי.

בדרך נס בני משפחת יושבייב לא שהו באותה שבת בבית, והתארחו אצל קרובים בעיר אחרת, ורק במוצאי שבת גילו את האסון שנמנע.

כבר במוצאי אותה השבת חוקרי המשטרה, הימ"ר והשב"כ פתחו בחקירה אינטנסיבית ומעקב אחר מצלמות בכדי למצוא את המציתים, שהיו עלולים לגרום לאסון גדול מאוד אילו בני המשפחה היו בבית.

אכן לאחר מספר שבועות כוחות הביטחון עצרו חמישה צעירים ערבים כולם תושבי השכונה בחשד שהם אלו שעמדו אחר כל ההצתות האחרונות בביתו של יושבייב.

יושבייב ליד רכבו השרוף.

לפני מספר חודשים נגזר דינו של אחד המעורבים, עליו נגזרו 30 חודשי מאסר, על סייען נוסף נגזרה אז חצי שנת מאסר, והבוקר בית משפט המחוזי גזר את דינם של השניים המרכזיים, על בילאל אלג'עברי נגזרו חמש שנות מאסר ועל מועתז אל סעאו נגזרו ארבע שנות מאסר. נגד חשוד נוסף ההליכים עדיין נמשכים.

הקרבן טל יושבייב אומר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לגזר הדין, כי מדובר בעונשים מאוד מקלים והוא ציפה לעונשים הרבה יותר כבדים ומרתיעים בעיקר שלא מדובר במקרה בודד אלא במס' מקרים שכולם על רקע לאומני. עוד אומר יושבייב שגורמי האכיפה מפקירים את תושבי שמעון הצדיק היהודים בכך שגוזרים עונשים כה קלים לדבריו.

שמעון הצדיק הצתת בית טל יושובייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}