י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"זה תקציב פרווה פשוט"

פקיסטן מציגה תקציב ותקווה להרשים את קרן המטבע

התקציב ה"פרווה" לא אמור לספק את קרן המטבע הבינלאומית, מה שעלול להוביל לכך שהמדינה הדרום אסייתית תגיע לפשיטת רגל בקרוב

פקיסטן מציגה תקציב ותקווה להרשים את קרן המטבע
ילדים בפקיסטן: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ממשלת פקיסטן העלתה את מחירי הדלק ב-14.85 רופי פקיסטני לליטר (0.073 דולר) ב-1 ביולי, והביא את מחיר הדלק לרמה של-248.74 רופי פקיסטני (14.23 דולר אמריקאי) לליטר. הממשלה לא הצליחה להגיע להסכם עם קרן המטבע הבינלאומית (IMF) על חילוץ כלכלי, בעיקר בגלל חוסר היציבות הכלכלית במדינה.

פקיסטן זקוקה בדחיפות לכספי קרן המטבע הבינלאומית כדי להימנע מחדלות חובות ההולכת וגוברת ולצאת מהתמוטטות כלכלית של שנים. ממשלת פקיסטן תכוון לגירעון תקציבי של 6.54% מהתפוקה הכלכלית בשנת הכספים שמתחילה ב-1 ביולי, אמר שר האוצר ביום שישי, מעט מתחת לאומדן המתוקן של השנה הנוכחית של 7%. שר האוצר, ישאק דר, הכריז על היעד במהלך נאומו התקציבי בפני בית המחוקקים הלאומי.

יעד הגירעון לשנת הכספים המסתיימת החודש עודכן גבוה יותר, לעומת תחזית קודמת של 4.9 אחוזים. התקציב צריך לספק את קרן המטבע הבינלאומית כדי להבטיח את שחרור כספי החילוץ התקועים למדינה מוכת המשבר, שאמורה לקיים בחירות כלליות עד נובמבר. הממשלה הכינה "תקציב אחראי, לא תקציב בחירות", אמר דאר.

יעד ההוצאה הכולל יהיה 14.46 טריליון רופי (50.45 מיליארד דולר), אמר דאר, כאשר 1.8 טריליון רופי (6.2 מיליארד דולר) יועברו להגנה. היא תכוון לשירות חובות של 7.3 טריליון רופי (25.4 מיליארד דולר).

דר חזר והדגיש כי הממשלה מקווה להגיע להסכם עם קרן המטבע הבינלאומית בקרוב, מהדהד קריאות שהשמיע מוקדם יותר היום ראש הממשלה שהבז שריף בעת שנשא דברים בקבינט. ממשלתו של שריף מקווה לשכנע את קרן המטבע הבינלאומית לשחרר לפחות חלק מ-2.5 מיליארד הדולר שנותרו בתוכנית של 6.5 מיליארד דולר שפקיסטן נכנסה אליה ב-2019 ואשר תפוג בסוף החודש.

כמה אנליסטים אמרו שהתקציב לא סביר להרשים את קרן המטבע. "זהו תקציב פרווה פשוט ללא נתיב לרפורמות מבניות", אמר שהבז אשרף, מנהל השקעות ראשי בחברת ההשקעות בקראצ'י.

ביום חמישי, קרן המטבע הבינלאומית אמרה שהיא דנה בתקציב עם פקיסטן תוך התמקדות באיזון קיימות החוב תוך יצירת מרחב להגדלת ההוצאות החברתיות.

מוסטפא פאשה, מנהל השקעות ראשי בלקסון השקעות, אמר כי קרן המטבע הבינלאומית תבקש ככל הנראה צעדים נוספים לגבי גביית הכנסות. "לא סביר שהתקציב ישפר את הסיכויים להסכם ברמת הצוות עם קרן המטבע הבינלאומית ביוני", אמר.

התקציב יכוון להכנסות ממסים של 9.2 טריליון רופי (32 מיליארד דולר), אמר דאר, שהוסיף שלא יהיה מס חדש על המגזר התעשייתי. היא תכוון למימון חיצוני נטו של 2.5 טריליון רופי (8.7 מיליארד דולר) לשנת הכספים שתסתיים ביוני 2024, מתוכם 1.6 טריליון רופי (5.5 מיליארד דולר) יגיעו באמצעות הלוואות מסחריות.

 

 

פקיסטן קרן המטבע קרן המטבע הבינלאומית פשיטת רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}