כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
אחרי שהצהיר על התמודדותו

סגן ראש עיריית תל אביב שהוביל קו אנטי דתי - פוטר

יממה אחרי שהצהיר כי בכוונתו להתמודד לראשות העיר, סגן ראש עיריית תל אביב שהוביל את קו אנטי דתי פוטר. במכתב שנשלח לסגן ראש העיר על ידי חולדאי נכתב: "אני לומד - לראשונה, אחרי חמש שנים משותפות - שאין כל יחסי אמון וכי אתה ‏מתנגד למדיניות ולהחלטות בהן תמכת שנים"

סגן ראש עיריית תל אביב שהוביל קו אנטי דתי - פוטר
בניין עיריית תל אביב צילום: גילי יערי, פלאש 90

יממה אחרי שהצהיר כי בכוונתו להתמודד לראשות העיר, סגן ראש עיריית תל אביב, ראובן לדיאנסקי פוטר היום (חמישי) על ידי ראש העיר רון חולדאי.

יצוין כי לדיאנסקי רדף בשנים האחרונות את הציבור הדתי והמסורתי בעיר. כך למשל לדיאנסקי הסביר וגיבה את ההחלטה של עיריית תל אביב לאסור תפילה בהפרדה ביום העצמאות ברחובה של עיר וכתב: "לא תהיה בתל אביב תפילה בהפרדה במחיצות בין גברים לנשים. לא בשדרות רוטשילד ולא בשום מקום אחר במרחב הציבורי".

לדיאנסקי שכבר אז החליט ללכת על הקו האנטי דתית לקראת הבחירות הצהיר: "אני מתכוון להוביל חזית חילונית-ירוקה שתדאג לשמור על האינטרסים של תל אביב ושלכם/ן התושבים - לאורך כל הקדנציה - תקופה של 5 שנים. יש לי את האנרגיות, הנחישות והניסיון לשמור על תל אביב חילונית וליברלית. ללא כפייה דתית, ללא הפרדה מגדרית וללא הדתה!".

סגן ראש העיר שפוטר. (מתוך הפייסבוק שלו)

במכתב שנשלח לסגן המפוטר כתב ראש העיר חולדאי: "החלטתי לאצול לך סמכויות התבססה על קיומו של אמון משותף. ‏כאמור, כעת, אני לומד - לראשונה, אחרי חמש שנים משותפות - שאין כל יחסי אמון וכי אתה ‏מתנגד למדיניות ולהחלטות בהן תמכת שנים".

חולדאי הבהיר: "‏מצב דברים זה אינו מאפשר לי לשתף עימך פעולה, וכמובן ששומט את הבסיס לאמון, שסברתי ‏שקיים בינינו - אמון שהוא תנאי יסוד ליכולתי לאצול לך מסמכויותיי".

חולדאי הוסיף: "סברתי כי הוגנות בסיסית של מי שמודיע כי אין לו אמון בעירייה ובעומד בראשה ‏יראה לנכון שלא להיות חלק מהנהלת העירייה ויודיע על התפטרותו - מיוזמתו שלו. ‏לצערי, מטעמים השמורים עמך, העדפת להישאר על כיסאך".

לסיום כתב ראש העיר: "‏בהתאם, אבקש להודיעך כי מלבד החלטתי זו, בכוונתי להביא לאישור מועצת העירייה החלטה על ‏העברתך מכהונתך כסגן ראש העיר".

מכתב הפיטורים ששלח חולדאי לסגנו

רון חולדאי ראובן לדיאנסקי תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד