כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
נאבקים באנטישמיות

אוסטרליה מתכננת לאסור הצגת צלב קרס מהתקופה הנאצית

ההפגנות הניאו-נאציות האחרונות באוסטרליה הניעו דחיפה פוליטית להוציא מחוץ לחוק את התצוגה והמכירה המסחרית של סמלים גרמניים מהתקופה הנאצית כמו צלבי קרס וסמל ה-SS. קבוצה ניאו-נאצית ערכה עצרת נגד הגירה מחוץ לפרלמנט כשהיא צועדת בעיר בלבוש שחורים

אוסטרליה מתכננת לאסור הצגת צלב קרס מהתקופה הנאצית
ריסוס גרפיטי. אילוסטרציה צילום: pexels

הממשלה הפדרלית של אוסטרליה הודיעה היום (חמישי) כי תציג בשבוע הבא חוקים בפרלמנט האוסרים על הצגה פומבית ומכירה של סמלי שנאה נאציים, תוך ציון עלייה בפעילות הימין הקיצוני במדינה.

הצעת החוק החדשה תאסור להשתמש בצלב הקרס הנאצי, כנראה הסמל המוכר ביותר בו השתמשו הנאצים, ואת סמל האס אס, הזרוע החצי-צבאית של המפלגה הנאצית, שהפכה לגורם מרכזי בניהול מחנות הריכוז וההשמדה הגרמניים במהלך השואה. האיסור יתמקד בהנפת דגלים או סרטים על הזרוע או הדפסה על בגדים.

"ראינו, למרבה הצער, עלייה באנשים המציגים את הסמלים השפלים האלה, שהם סמלים שאין להם מקום באוסטרליה", אמר התובע הכללי הפדרלי מארק דרייפוס לערוץ שבע האוסטרלי, אחד מכמה ראיונות בנושא שהוא נתן בו.

ההחלטה מגיעה לאחר התסיסה האחרונה שזעזעה את המדינה ועלתה לכותרות בינלאומיות. "למרבה הצער, ראינו אלימות הקשורה לכמה מהאירועים הציבוריים שאנשים האלה ערכו", אמר דרייפוס. האירוע הבולט האחרון היה במלבורן ב-13 במאי. 

קבוצה ניאו-נאצית ערכה עצרת נגד הגירה מחוץ לפרלמנט כשהיא צועדת בעיר בלבוש שחורים, כשחלק מהאנשים מסתירים את פניהם אך אחרים מחייכים כשהם חלפו על פני מצלמות. רבים נשאו דגלי אוסטרליה ולעתים קרובות נראו מבצעים מה שנקרא "הצדעה של היטלר" בזמן שהם צועדים.

בחודש מרץ האחרון, שוב במלבורן, ניאו-נאצים השתתפו בעצרת נגד מיעוטים וביצעו הצדעה נאצית מחוץ לבניין הפרלמנט של המדינה.

דרייפוס אמר שהצדעה להיטלר היא גם נושא שהממשלה שוקלת, אבל הוא אמר שהממשלה הפדרלית של אוסטרליה אינה הגורם המתאים להתמודד עם זה. "לממשלות המדינה יש יותר אחריות למה שאפשר לכנות עבירות רחוב", אמר. "והחוק שלנו עובר לתצוגה פומבית וכולל באינטרנט, את נושא ההצדעה השארנו לטיפול המדינות".

לדבריו, התוכנית היא חלק ממאמץ מתואם עם המדינות והטריטוריות של אוסטרליה, שכולן העבירו חוקים או הכריזו על תוכניות להוציא סמלים נאציים מחוץ לחוק. הוא אמר שהחוקים הפדרליים ישלימו את חוקי המדינה ויבטיחו ש"אין פרצות" לנצל.

החוקים של גרמניה ואוסטריה מגבילים מכירה והצגה של סמלים רבים מהתקופה הנאצית. הגבלות דומות קיימות במגוון מדינות ברחבי העולם במיוחד באירופה, כולל צרפת, לטביה, אוקראינה, רוסיה, פולין, ליטא, הונגריה ואפילו ברזיל. כמה מאותן מדינות מגבילות סמלים נאציים וסובייטים באופן דומה. עם זאת, אוסטרליה נמצאת בתהליך להפוך למדינה הדוברת אנגלית הראשונה שמכניסה חוקים כאלה.

צלבי קרס נאצים מלבורן אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד