כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
קייב תחילה

מערכת התרעה ישראלית אמורה להיפרס באוקראינה

מערכת התרעה אווירית ישראלית אמורה להיפרס באוקראינה עד ספטמבר. גורמים אוקראינים וישראלים אמורים להיפגש בפולין השבוע כדי לעבוד על המערכת, שתתפרס תחילה בקייב, ולאחר מכן בערים אחרות

מערכת התרעה ישראלית אמורה להיפרס באוקראינה
יירוטים של כיפת ברזל צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מערכת התרעה אווירית אזרחית שישראל בונה עבור אוקראינה נמצאת בדרך לאוקראינה ואמורה להגיע לקייב עד ספטמבר, כך אמר גורם אוקראיני ל"טיימס אוף ישראל". דיפלומטים אוקראינים וגורמי ביטחון פועלים להאיץ את התהליך.

פקידים אוקראינים וישראלים אמורים להיפגש השבוע בפולין כדי לעבוד על המערכת, כפי שעשו בחודשים האחרונים. המערכת תכסה בתחילה חלק גדול מקייב, אמר הפקיד, ואז בתקווה תועתק לערים אחרות.

מאז תחילת המלחמה בשנה שעברה, רוסיה פגעה בערים אוקראיניות עם טילים ומל"טים מתאבדים תוצרת איראן. בניגוד לישראל, המערכת באוקראינה תכלול התראות בלבד, ללא יכולות יירוט.

אוקראינה נואשת זה מכבר לקבל מערכות שיכולות ליירט טילים, אך ישראל סירבה עד כה לתת בניסיון להימנע מעימות יתר על רוסיה. ההיסוס הזה נתפס בעיקר לצורך האסטרטגי של ישראל לשמור על חופש הפעילות בסוריה, שבה שולטים הכוחות הרוסיים במידה רבה במרחב האווירי. ישראל היא אחת המדינות הבודדות המקיימות יחסים טובים יחסית הן עם אוקראינה, עמיתה דמוקרטיה מערבית, והן עם רוסיה, מדינה שבה חופש הביטוי הוא בגדר פנטזיה.

המערכת באוקראינה תפעיל התראות באזור רחב בו צפוי לפגוע טיל רוסי, אך המערכת בישראל עובדת ביתר דיוק ומכוונת בדיוק על המקום בו יפלו טילים. בשנים האחרונות שודרג הדיוק של המערכת כך שתוכל להגביל את ההתראות שלה לאזורים ספציפיים בערים הגדולות.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה קייב סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד