כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
עונש לפי ההכנסה

הנהג קיבל קנס של כחצי מיליון שקל בגלל מהירות מופרזת

נהג בפינלנד שנסע במהירות גבוהה קיבל קנס של כחצי מיליון שקלים. הנהג הוא אחד האנשים העשירים בפינלנד וקיבל את הקנס הענק בגין נסיעה של 80 קמ"ש באזור של 50 קמ"ש. בפינלנד מקבלים קנס לפי ההכנסות

הנהג קיבל קנס של כחצי מיליון שקל בגלל מהירות מופרזת
נוהג במהירות צילום: pixabay

אחד האנשים העשירים ביותר בפינלנד קיבל קנס של כחצי מיליון שקל על ידי המשטרה. אנדרס וויקלוף, בן 76, נתפס כשהוא נוהג ב-80 קמ"ש באזור של 50 קמ"ש לאורך כביש באיי אלנד בים הבלטי שהוא חלק מפינלנד. ומכיוון שפינלנד מענישה נהגים בקנס על פי הכנסתם, המולטי-מיליונר ואיש העסקים וויקלוף חטף קנס כבד.

וויקלוף נסע עם חבריו כשנתפס כשהוא נוסע במהירות מופרזת נגזר עליו קנס של 121,000 אירו, כך מדווח העיתון הפיני Nya Aland. איש העסקים אמר שהמהירות המותרת הפכה פתאום ל-50 קמ"ש והוא ניסה להאט בזמן. "האטתי, כי אתה לא צריך להיכנס לפאניקה", אמר וויקלוף "אבל אז האורות הכחולים באו אחריי".

לצד הקנס הכבד שלו, רישיון הנהיגה של ויקלוף נשלל לעשרה ימים. זו לא הפעם הראשונה שאיש העסקים, שהקים את חברתו וויקלוף הולדינג ב-1987, נקנס. בשנת 2013, הוא נקנס ב-120.000 דולרים לאחר שנתפס נוהג ב-50 קמ"ש באזור של 30 קמ"ש באיי אלנד וב-2018 הוא קיבל קנס של 80.000 דולרים, כך דיווח הדיילי מייל.

לאחר הקנס הכבד האחרון שלו, אמר וויקלוף ש"אולי צריך להגביל את הקנס" בגין מהירות מופרזת. אבל איש העסקים אמר שהוא מקווה שהכסף יופנה לשירותי בריאות וטיפול בקשישים.

"אני באמת מצטער על העניין ומקווה שהכסף בכל מקרה ישמש לשירותי בריאות דרך האוצר", אמר ויקלוף, יו"ר חברת אחזקות הכוללת עסקים בענפי הלוגיסטיקה, מסוקים, נדל"ן, מסחר ותיירות.

בפינלנד, קנסות על מהירות מופרזת הם לפי הכנסות הנהגים, כלומר המולטי-מיליונר נדרש לשלם קנס השווה ל-14 ימי הכנסה שלו, שהם חצי מיליון שקלים. פינלנד היא לא המדינה היחידה שמחשבת קנסות על סמך ההכנסה של העבריין והמהירות שבה הוא נוהג. שוויץ עושה את אותו הדבר.

פינלנד מהירות מופרזת מהירות קנס כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}