כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
בראשות זקן חברי המועצת

ההספד המרכזי בקרית יובל על מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל

זקן חברי מועצת גדולי התורה, הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי וגדולי ישראל בעצרת המספד המרכזית בבית המדרש המרכזי 'רינת יוסף' בקרית יובל, בראשות חתנו ומקורבו הגאון רבי אהרן וינר

ההספד המרכזי בקרית יובל על מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל
הספד בביהמ"ד רינת יוסף בקרית יובל צילום: באדיבות המצלם

עצרת מספד מרכזית במעמד גדולי ישראל לזכר מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל נערכה בבית המדרש המרכזי החדש 'רינת יוסף' בקרית יובל, שנחנך בערב פסח האחרון.

גדולי ישראל ורבני שכונת קרית יובל ובית וגן התכנסו לזכרו של רבינו הגדול לעצרת המספד, שבה נשאו דברים זקן חברי מועצת גדולי התורה הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי, הגאון רבי דוד כהן ראש ישיבת חברון, רב הקהילה הגאון רבי אהרן וינר ראש ישיבת 'חכמת שלמה', ותלמידיו של רבינו הגרי"ג זצ"ל הגר"ד חפץ מראשי ישיבת 'חזון נחום' והגר"א דיסקין מראשי ישיבת 'אור שמואל'.

הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי עמד בדבריו על כך שרבינו הגדול תבע כל חייו ללמוד מוסר, ועם כל זה לא איבד את היישוב הדעת, וסיפר שרבינו אמר שבעבר הדרך לישיבה לקחה לו שתים וחצי דקות לישיבה וברבות השנים לקחה לו שבע דקות, הכל אצלו היה מחושבן ומדוקדק עד לפרט הקטן ביותר, אך בכל זאת הוא היה מאושר ומלא בישוב הדעת.

הגאון הגדול רבי דוד כהן דיבר על התמדתו בתורה של רבינו הגדול, ועמד על כך שרבינו זצ"ל לא הפסיק לרגע לומר שיעורים עד סמוך לפטירתו ממש, והביא את דברי הרמב"ם בהלכות תלמוד תורה 'מי שרצה לזכות בכתר התורה יזהר בכל לילותיו ולא יאבד אפילו אחד מהן בשינה ואכילה ושתיה ושיחה וכיוצא בהן, אלא בתלמוד תורה ודברי חכמה'.

מרא דאתרא הגר"א וינר, חתנו ומקורבו של הגרב"מ אזרחי, דיבר על כך שזקן ויושב בישיבה קנה שני עולמות, עולם הזה ועולם הבא, זקן שקנה חכמה קנה שני עולמות, דרך חיים, וכפי שראינו אצל רבינו הגדול שהיה המאושר באדם ולא פסק כל ימיו מהתמדתו העצומה.

תלמידו של רבינו, הגר"ד חפץ, ספד מרה לרבינו זצ"ל, ועמד בהספדו שרבינו זצ"ל נשבה ארון הקודש, כי הוא העמיד את הארון הקודש בהיכל, את התורה ודרך הלימוד בעם ישראל. ונורא ונעים שרבינו זצ"ל היה תקיף ונעים, תובעני - ועם זאת מאושר מעצמו.

תלמידו של רבינו הגר"א דיסקין האריך בעובדות מרביתנו זצ"ל שהיה גדול התורה וגאון בחסד, והיה מסתיר את החסד שעשה בפשטות.

הרב גרשון אדלשטיין הרב ברוך מרדכי אזרחי קרית יובל הרב אהרן וינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}