ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
"מערכת המשפט הוכנעה על ידי פוליטיקאים"

ברגע האחרון: סגנית הנשיא לא תלך לכלא ותשאר בתפקידה

תיק הלבנת ההון הוא המקרה האחרון בו מעורבת כריסטינה פרננדס דה קירשנר, הנשיאה לשעבר | התיק נדחה עוד לפני שהגיע למשפט  

ברגע האחרון: סגנית הנשיא לא תלך לכלא ותשאר בתפקידה
ארגנטינה צילום: Unsplash

שופט בארגנטינה דחה תיק של אישום בהלבנת הון נגד סגנית הנשיא, כריסטינה פרננדס דה קירשנר, לאחר שהתובעים אמרו שאין ראיות שהיא הייתה מעורבת בפשע. התובע, גיירמו מריחואן, אמר בסוף החודש שעבר כי אין ראיות לכך שפרננדז דה קירשנר היתה מעורבת בשחיתות שבגינה נשפט איש העסקים לזארו באז ל-10 שנות מאסר. הנשיאה לשעבר נידונה לשש שנות מאסר בדצמבר בתיק נפרד בגין ניהול הונאה, שכלל איסור לכל החיים על מילוי תפקידים ציבוריים.

במקרה הנוכחי, נמצא כי פרננדז דה קירשנר העדיפה את איש העסקים לזארו באז בהענקת חוזי עבודה ציבוריים. באז נידון אז לשש שנות מאסר במסגרת אותו תיק.
על הרשעתה של סגנית הנשיא עדיין ניתן לערער בערכאות גבוהות יותר, תהליך שעשוי להימשך שנים. בינתיים, היא נשארת חסינה ממעצר ועונשי הרשעתה, בזמן שהיא נשארת בתפקידה הממשלתי כסגנית נשיא. ברקע, ארגנטינה אמורה לערוך בחירות כלליות באוקטובר.

החלטת השופט ביום שני הגיעה כאשר ברקע סקרים מראים שלארגנטינאים יש חוסר אמון כללי במערכת המשפט, שלעתים קרובות היא איטית ולוקח שנים כדי לסיים תיקים. "מערכת המשפט הארגנטינאית הוכנעה על ידי פוליטיקאים", אמר לוקאס רומרו, ראש חברת "סינופסיס", חברת ייעוץ פוליטי. "בתי המשפט הפדרליים מושפעים לחלוטין מאינטרסים פוליטיים משני הצדדים".

המשמעות היא שתומכי סגנית הנשיא צפויים לראות בדחיה הצדקה לטענותיה ארוכות על חפותה.

באז היה מקורב הן של פרננדז דה קירשנר והן של בעלה המנוח וקודמתה, נסטור קירשנר, שהיה נשיא בשנים 2003 עד 2007. התיק החל בטענות כי לבאז קיבל תשלום עבור חוזי עבודות ציבוריים שלא הושלמו מעולם וכי לאחר מכן הוא הלבין הכסף מטעם קירשנר ואשתו.

גם סוכנות המס של ארגנטינה והסוכנות לאיסור הלבנת הון הסכימו כי פרננדז דה קירשנר, שנותרה בעל עוצמה פוליטית, יוסר מהתיק החל משנת 2013.

 

נשיא ארגנטינה עבירות שחיתות שחיתות ציבורית הלבנת הון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}