ד' תשרי התשפ"ה
06.10.2024
"היהדות הנאמנה תיאלץ ‏לפעול"

ביטאון 'דגל' נגד מועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית

בביטאון המפלגה הליטאית 'דגל התורה' - עיתון 'יתד נאמן', תוקפים הבוקר את הרב מאיר כהנא, המועמד האשכנזי של מצביעי הציונות הדתית לרה"ר בבחירות הקרובות. במאמר בעיתון נכתב: "היהדות הנאמנה תאלץ ‏לפעול בכל דרך לטובת מועמד המחויב ‏לפסיקה ברוח מסורת רבותינו"

ביטאון 'דגל' נגד מועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית
השר סמוטריץ׳ עם הרב מאיר כהנא צילום: באדיבות המצלם

ביטאון מפלגת 'דגל התורה', 'יתד נאמן', תוקף הבוקר (שלישי) את ריצתו של הרב מאיר כהנא, מועמד הציונות הדתית לרבנות הראשית אחרי שנבחר על ידי ועדת רבנים נרחבת.

ב'דגל' מצהירים במפורש שלא יתמכו ברב מאיר כהנא, ולא עוד אלא שאף יפעלו "בכל דרך" לטובת מועמד אחר ויגבשו את כלל חברי הגוף הבוחר נגד בחירתו של הרב כהנא.

בעיתון נכתב: "‏לקראת הבחירות לרבנות הראשית הקימה הציונות ‏הדתית ועדה שכללה את נציגי כל הזרמים ‏והחוגים של המגזר הדתי לאומי במגמה להגיע ‏למועמד מוסכם מטעמה. עם היוודע התוצאות הודיעה דגל התורה כי היהדות הנאמנה תאלץ ‏לפעול בכל דרך לטובת מועמד המחויב ‏לפסיקה ברוח מסורת רבותינו ולגבש את כל בעלי זכות ההצבעה בגוף ‏הבוחר הנאמנים להלכה ולפסיקה ברוח שדעת חכמים נוחה הימנה, לתמיכה במועמד ראוי".

‏עוד נכתב: "מתוך מחויבות להמון העם שבשדות ‏ולמרבית הציבור בארץ הקודש המבקש ‏יהדות ושירותי דת כפי מסורת הדורות, הבהירה "דגל התורה" כי בעקבות ההחלטה ‏היא לא תשתף פעולה עם הבנות והסכמות שהתקבלו בין גורמים פוליטיים ומפלגות ‏שונות, וכי אם אכן יתקיימו הבחירות במועדן ואם ההחלטה של הציתות הדתית תישאר בתוקף, מתוך דאגה לכלל הציבור, תמצה "דגל התורה" את זכותה והסכמותיה בעת הקמת הממשלה עם כל המפלגות ‏הנוגעות בדבר, כי בענייני הרבנות לא ‏יבוצעו הסכמים מבלי מעורבות והסכמה ‏של "דגל התורה".

ולכן, מצהירים בעיתון כי, "למען שמירת ‏ה"סטטוס קוו" בענייניי ‏ הרבנות, ‏היא מתעתדת לפעול בכל דרך להביא לבחירתו של מועמד שפסקיו והליכותיו יהיו תואמים ‏לרוח חכמים ומסורת ההלכה".

הרבנות הראשית הרב מאיר כהנא הציונות הדתית דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}