כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
המחוקקים מחו

המשטרה באוסטרליה חוקרת: כך ברחה מלכה לייפר לישראל

משטרת אוסטרליה פתחה מחדש את חקירת בית הספר היהודי על כך שסייע למלכה לייפר לברוח לישראל לפני כשבע שנים. מועצת בית הספר במלבורן נחקרת שוב בשל חשדות שעזרה לחשודה בהתעללות בתלמידותיה להימלט לישראל לאחר שהאשמות על התעללות עלו לראשונה ב-2008

המשטרה באוסטרליה חוקרת: כך ברחה מלכה לייפר לישראל
מלכה לייפר מובאת לדיון בבית משפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משטרת אוסטרליה פתחה מחדש בחקירה האם בית ספר יהודי לבנות במלבורן סייע למנהלת לשעבר ולעבריינית מורשעת מלכה לייפר לברוח לישראל לאחר תלונות נגדה על התעללות בתלמידותיה שעלו לראשונה לפני 15 שנה. לייפר, אזרחית ישראל בת 56, נמצאה אשמה באפריל האחרון ב-18 אישומים בהתעללות בבית הספר במלבורן משנת 2003 עד 2007. דיון לגזר הדין נקבע מאוחר יותר החודש.

פסק הדין חתם סאגה משפטית ארוכת שנים לאחר שלייפר עזבה את אוסטרליה רגע לפני מעצרה ב-2008, היא נעצרה ב-2014 בישראל. היא נאבקה נגד הסגרתה לאוסטרליה עד שבית המשפט אישר בסופו של דבר את המהלך והיא נשלחה לאוסטרליה בתחילת 2021.

המשטרה במלבורן, אישרה ביום שבת כי היא שוב חוקרת את בית הספר אך לא פירטה יותר, דובר המשטרה אמר לרשת ABC "לא מתאים להגיב יותר בשלב זה".

החקירה הגיעה לאחר שמחוקקים מחו במכתב לנציב המשטרה, שיין פאטון, לאחר הרשעתה של לייפר, על ההחלטה שלא לחקור שוב את מועצת בית הספר על כך שסייעו לה להימלט.

בית המשפט הודיע כי אשתו של חבר הנהלת בית הספר התקשר לסוכן נסיעות באותו לילה, והזמין כרטיסים ללייפר ולארבעה ילדיה לנסוע לישראל, דרך הונג קונג.

השופט ג'ק ראש אמר כי אלו שארגנו את בריחתה של המנהלת היו "נחושים בדעתם להוציא את לייפר מהמדינה תוך מספר שעות".

"העיתוי של הזמנת הכרטיסים והעזיבה של לייפר ובני משפחתה הוא יוצא דופן", אמר. השופט ראש אמר שבית הספר לא הודיע ​​למשטרה על ההאשמות נגד לייפר לפני שהיא עזבה את אוסטרליה, ולדבריו "סביר להניח" שהמשטרה היא זו שיזמה קשר עם בית הספר לאחר הבריחה.

מלכה לייפר מלבורן אוסטרליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}