כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"לא תהיה שום חקיקה"

ביש עתיד מבהירים: לא תהיה הסכמה לפני כינוס הוועדה למינוי שופטים

ביש עתיד הבהירו כי לא יסכימו לקדם כל חקיקה בהסכמה עד לכינוס הוועדה לבחירת שופטים. מנגד, בליכוד רוצים לפרסם את ההסכמות כתנאי למינוי נציג אופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים

ביש עתיד מבהירים: לא תהיה הסכמה לפני כינוס הוועדה למינוי שופטים
ראש הממשלה יאיר לפיד בהשקת קמפיין יש עתיד צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ביש עתיד הבהירו הבוקר כי לא תהיה שום חקיקה עד כינוס הוועדה למינוי שופטים. "לא תהיה שום הסכמה ושום חקיקה לפני כינוס הוועדה למינוי שופטים ותחילת עבודתה. כל ההסכמות שיהיו או לא יהיו, ינתנו רק במסגרת הסכמה כוללת על כל הסעיפים והתחייבות לסוף הדיונים על החוקים הנוגעים לשיטת המשטר בישראל", נכתב בהודעת המפלגה.

עמדה זו של יש עתיד מקשה על תפיסת אנשי הליכוד כי יש לחוקק או לפחות לפרסם פומבית את ההסכמות כתנאי לשיתוף פעולה קודם ומינוי נציג אופוזיציה בוועדה.

בשבוע שעבר הודיע יו"ר הכנסת אמיר אוחנה כי הכנסת תבחר את נציגי הוועדה לבחירת שופטים ב-14 ביוני. הגשת שמות המועמדים תתאפשר עד יום רביעי 7.6. יצוין כי לפי שעה עדיין אין הסכמות באופוזיציה מי יהיה הנציג מטעמה בוועדה.

עוד דווח בשבוע שעבר כי מזכיר הממשלה יוסי פוקס החבר בצוות המו"מ מטעם הקואליציה לשיחות הרפורמה בחסות בית הנשיא, העביר מסר לאופוזיציה ולפיו, בלי הסכמות על חוק היועמ"שים, האופוזיציה לא תקבל חבר בוועדה למינוי שופטים והליכוד ימנה שני חברי קואליציה.

על פי הדיווח בכאן חדשות, הליכוד דורש קידום של חוק היועמ"שים ושינוי עילת הסבירות בתמורה לסיכום עם לפיד וגנץ. בתוך כך, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ממתין לראות האם יש הסכמות ומחפש מועמד מטעמו לוועדה בין המועמדים של המחנה הממלכתי. בין מהשמות שעלו, ח"כ פנינה תמנו-שטה, ח"כ חילי טרופר או ח"כ מתן כהנא.

יש עתיד חקיקה הרפורמה המשפטית מינוי שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד