כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
פוטין ממשיך לרצוח

אמא וילד נהרגו כשניסו להיכנס למקלט וגילו שהוא נעול

שתי נשים וילד נהרגו מטילים כשניסו להיכנס לדלת מרפאה שהיתה נעולה בקייב. ההגנה האווירית יירטה את הטילים שש דקות לאחר שנשמעו אזעקות, לאנשים היה מעט זמן למצוא מחסה מפני הטילים

אמא וילד נהרגו כשניסו להיכנס למקלט וגילו שהוא נעול
זלנסקי ברחובות קייב צילום: צילום מסך

רוסיה שיגרה טילים לעבר בירת אוקראינה, קייב; שתי נשים וילד שלא הצליחו להיכנס למקלט סגור נהרגו אתמול (חמישי). פיצוצים עזים נשמעו והפחידו תושבים עייפים מחודש של התקפות בלתי פוסקות על הבירה.

ראש עיריית קייב, ויטלי קליצ'קו, אמר כי 16 בני אדם נוספים נפצעו רסיסים של מערכות ההגנה האווירית. באוקראינה דווח כי קייב הותקפה על ידי מטח של 10 טילים בליסטיים, שכולם הופלו. הממשל הצבאי בעיר מסר כי חלק מהרסיסים נפלו על מרפאה ועל בניין סמוך. אם וילד נהרגו דקות לאחר ההזעקה בעת שניסו להיכנס למקלט שהיה נעול.

הנשיא וולודימיר זלנסקי, בנאומו הלילי, מתח ביקורת חריפה על פקידים מקומיים שלא וידאו שכל המקלטים יהיו פתוחים כאשר נשמעת אזעקה, "יש להעמיד לדין את האנשים האחראים לדלת המקלט הנעולה", אמר.

"לעולם לא צריך לקרות שוב מצב כמו הלילה הזה בקייב, כשאנשים הגיעו למקלט, והמקלט סגור", אמר. "זו חובתן של הרשויות המקומיות - חובה מאוד ספציפית - להבטיח פתיחת המקלטים 24 שעות ביממה. כואב לראות יחס רשלני כלפי החובה הזו. כואב לראות את המצב הזה".

משרד התובע הכללי של אוקראינה מסר אתמול כי ארבעה אנשים נעצרו בקשר לאירוע: סגן מחוז דסניאנסקי בקייב, מנהל וסגן מנהל המרפאה שממוקמת במקלט, ומאבטח של המקום.

ולדימיר זלנסקי קייב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד