כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הודעה חריגה

בגלי צה"ל מגיבים לסערה: "סדרת פרסומים שקרית"

בעקבות קוד אתי חדש שמתגבש בימים אלה עבור עובדי תחנת גלי צה"ל מתחולל קרב פנימי מבין חלק מהעובדים הוותיקים נגד מ"מ מפקד התחנה דני זקן. התחנה מפרסמת הודעה חריגה באורכה שבה מוזמות כל השמועות והדיווחים שהובילו לקרבות הפנימיים

בגלי צה"ל מגיבים לסערה: "סדרת פרסומים שקרית"
תחנת גל"צ. אילוסטרציה צילום: מתוך הפייסבוק שלו

תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל שנמצאת בימים אלה בעין סערה, בעקבות קוד אתי חדש שמגבש צוות שמינה ממלא מקום מפקד התחנה דני זקן, מוביל את דוברות התחנה לפרסם הודעה ארוכה וחריגה בניסיון לעשות סדר. 

בהודעה נכתב: "בהמשך לסדרת פרסומים שקרית מיסודה אשר פורסמה בימים האחרונים בכלי התקשורת, גלי צה"ל מבהירה: ראשית, גלי צה"ל הייתה ותמשיך להיות גוף תקשורת ציבורי-צבאי, מוביל ומשפיע, הפועל בהתאם לטוהר המידות ומתאפיין בעצמאות עיתונאית מוחלטת, נטולת משוא פנים".

"בימים אלו, פועל צוות אתיקה, המורכב מהשמות המובילים בארץ בתחום, בינהם, ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר ופרופ' יחיאל לימור, על רענון הקוד האתי של גלי צה"ל. במסגרת רענון הקוד, ינתן דגש גדול על חידוד הפער שבין הבעת דעה אישית לבין מתן דיווח חדשותי אוביקטיבי ומכאן ששדרני התחנה, באשר הם, ידרשו לפעול בהתאם אליו. כפי שנהוג  בגופי תקשורת מובילים בארץ ובעולם", נכתב בהודעה.

בגל"צ מציינים עוד: "למען הסר ספק והבהרת הנושא, בשום שלב, לא נדרש איש מאנשי גלי צה"ל לחתום על אמנה או על כל מסמך כזה או אחר, כפי שהוצג באופן שקרי באחד הפרסומים. בנוסף, מעולם לא ניתנה כל הנחיה מצד מ"מ מפקד גלי צה"ל, לפיה אין לציין את מספר הנוכחים בהפגנות מתנגדי או תומכי התוכנית המשפטית".

"ההפך הוא הנכון, הדרישה העריכתית בנושא היא לציין מספרים מדוייקים ומאומתים ככל הניתן, תוך הימנעות מהסתמכות על נתונים שסופקו ע"י גורמים בעלי אינטרס דוגמת מארגני ההפגנות עצמם. את הנתונים יש לוודא באמצעות גורמים מהימנים, עדיף מעדות הכתב המסקר בשטח והערכות רשמיות של משטרת ישראל. במצב שבו אין ברירה אלא להסתמך על נתונים שסופקו ע"י מארגני ההפגנות וכדומה, יש לוודא כי הדבר מצוין בשידור באופן ברור ושקוף למאזינים והמאזינות".

"כמו כן", מבהירים בגלי צה"ל, "לוח השידורים של התחנה נבחן מחדש כל העת, במסגרת בחינה זו ובהינתן שהתחנה אחראית לכל אשר מועבר במסגרת שידוריה, הוחלט להפסיק את שידור המהדורות המרכזיות בשעה 20:00, המועברות מערוצי הטלוויזיה וליצר במקומן רצועה עצמאית ומקורית של התחנה ולטובת קידום תכניה שלה. כל טענה אחרת, חסרת שחר".

לסיום נכתב בהודעת גל"צ: "במסגרת שינויים אפשריים בלוח המשדרים מתנהלים מגעים עם כמה מהעיתונאים ואנשי התקשורת מהמובילים והמוכרים בישראל להגשת תכניות חדשות בז'אנרים שונים. הקו המנחה הוא עמידה בחובת גלי צה"ל להיות תחנה של כל עם ישראל, פריפריה כמרכז ובראש ובראשונה של חיילי צה"ל כולם".

בימים האחרונים פורסם בכמה כלי תקשורת כי בכוונת מפקד גל"צ הזמני דני זקן להשיב לתחנה את הפרשן יעקב ברדוגו, מהלוחשים על אוזנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ועוד אנשי ימין וזאת על חשבון הדחתם של וותיקי התחנה המזוהים עם השמאל כדוגמת רזי ברקאי ורינו צרור שביממה האחרונה שברו שתיקה ויצאו למתקפה נגד מפקד התחנה וכוונותיו.

קוד אתי גלי צה"ל גלצ דני זקן רזי ברקאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד