כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
ידידי ישראל

נתניהו לנשיא הבונדסראט: "חשוב לוודא שהשותפות תימשך לדורות הבאים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא הבונדסראט של גרמניה פיטר צ'נטשר: "חשוב לוודא שהשותפות בין ישראל לגרמניה תימשך לדורות הבאים". רה"מ נתניהו ברך את הנשיא על ביקורו הראשון בישראל

נתניהו לנשיא הבונדסראט: "חשוב לוודא שהשותפות תימשך לדורות הבאים"
נשיא הבונדסראט פיטר צ'נטשר וראש הממשלה נתניהו צילום: קובי גדעון/ לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם נשיא הבונדסראט וראש עיר ומדינת המחוז המבורג פיטר צ'נטשר, בלשכת רה"מ בירושלים. רה"מ נתניהו ברך את הנשיא על ביקורו הראשון בישראל.

השניים דנו באתגרים הגדולים העומדים בפני ישראל וגרמניה. רה"מ נתניהו אמר כי העובדה שכעת גם ישראל מסייעת לביטחון הלאומי של גרמניה מהווה תפנית היסטורית.

כמו כן, דנו בפגישתם בפוטנציאל הטמון בחיזוק שיתוף הפעולה בתחומי הטכנולוגיה והחדשנות בין שתי המדינות ובין העולם המערבי בכלל. רה"מ נתניהו ציין כי הוא מצפה לקיום מפגש ה- G2G עוד השנה.

בנוסף, דנו השניים בסוגיות אזוריות, בין היתר על הסכמי אברהם והרחבתם ועל ניסיונותיה של איראן להגיע לנשק גרעיני. רה"מ נתניהו ציין כי איראן גרעינית היא איום לא רק על מדינת ישראל, אלא על אירופה כולה. ראש הממשלה הדגיש כי היעד של מדינת ישראל הוא למנוע מהמשטר הקיצוני באיראן להשיג נשק גרעיני.

רה"מ נתניהו אמר לנשיא הבונדסראט צ'נטשר כי "חשוב לוודא שהשותפות בין ישראל לגרמניה תימשך לדורות הבאים. לא רק בגלל האינטרסים המשותפים, אלא בגלל המחויבות ללקחי העבר". עוד אמר כי "שנאת יהודים הינה תופעה של אלפי שנים, וזה לא ישתנה - מה שכן השתנה זו היכולת של המדינה היהודית להגן על עצמה".

ראש הממשלה ראש הממשלה נתניהו גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד