כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
"תקלה נקודתית"

תנובה נתבעה מיליונים; נטען ששקיות החלב משקרות

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית נגד חברת 'תנובה', לאחר שנטען ששווקה שקיות חלב שמכילות כמות קטנה יותר מהכמות המופיעה על פני האריזה | החברה: "מדובר בתקלה נקודתית"

תנובה נתבעה מיליונים; נטען ששקיות החלב משקרות
שקיות חלב צילום: קובי עוזיאלי

בכתב התביעה שאושרה לאחרונה בבית המשפט בבית ים, נטען כי הרוכשת, שמבקשת לתבוע את ענקית המזון, רכשה לפני כחמש שנים שקית חלב של תנובה ובשל חששה לגבי משקל השקית היא שקלה אותה במשקל החנות שנמצא בסמוך לקופה. להפתעתה השקית הכילה רק 800 גרם ולא 1 ק"ג כפי שנכתב על השקית וכן כפי ששקיות מחברות אחרות בעלות אותו גודל וצורה נמכרות בגודל של 1 ק"ג ואף למעלה ממשקל זה לעיתים.

התובעת פנתה לשירות הלקוחות של חברת 'תנובה' החברה ביקשה לבוא ולאסוף את השקית לצורך בדיקת משקלה. לאחר כמה ימים הודיעו לה כי אכן ישנו חוסר בחלב והטענה מוצדקת. אלא שלאחר חודש שוב התגלה חוסר בשקית חלב של חברת תנובה כאשר שקית אחת שקלה 735 גרם ושקית אחרת 815 גרם, כשאף בפעם זו משקלן של שקיות חלב בגודל זהה של חברות אחרות היה מעל 1 ק"ג. לטענת התובעת, במקום הסבר נאות קיבלה מתנובה מכתב הכולל שובר פיצוי, אותו לא מימשה.

בתשובתה, טענה תנובה כי היא מייצרת מיליוני שקיות חלב מדי חודש בתהליך תעשייתי ממוכן ומבוקר, תוך שהיא נוקטת שורה של אמצעים לשמירה על תקינות כמות תכולתן. שיעור התלונות בדבר תקלות המתרחשות למרות נקיטת אמצעים אלו הוא מזערי שבמזערי, ותנובה מפעילה לגביהן מנגנון פיצוי זמין, פשוט, ישיר ומלא. לטענתה, תובענה ייצוגית שתאושר לגבי תקלות נקודתיות ואקראיות כאלה תהיה מנוגדת להלכה הפסוקה.

עוד נטען ביחס להיקף הייצור, שיעור התלונות המתקבל לגבי תקלות בתכולתן הוא מזערי. כך לדוגמא, נטען, באותם חודשים הנזכרים בבקשת האישור, בהם יוצרו מעל 10 מיליון שקיות חלב התקבלו אצל תנובה 46 תלונות לגבי חוסר בתכולתן. מתוכן התאפשר לתנובה לבדוק את שקיות החלב רק ב-23 מקרים. מתוכם ב-10 מקרים נמצאה נזילה דקה מהשקיות שהחוסר נגרם בגללה, וב-13 שקיות נמצא חוסר. לטענת תנובה, בנסיבות אלו לא יכול להיות ספק שהטענה של המבקשת לגבי חוסר בתכולת השקיות שרכשה היא מקרה קלאסי של "תקלה נקודתית" אקראית, ולכן ביקשה לדחות את הבקשה לאישור תביעה ייצוגית.

תביעה ייצוגית חברת תנובה מוצרי חלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד