כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
ויהי לפלא

מופת בהלוויית גדול הדור: האברך גייס את הסכום שהיה דרוש

אברך הגיע ללוויית הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל כשבכוונתו לאסוף כסף לצורך החזקת הכולל בו לומד לאחר שזרם התמיכות פסק לחלוטין. לתדהמתו, הוא אסף בדיוק את הסכום אותו התחייב לגייס | ויהי לפלא

מופת בהלוויית גדול הדור: האברך גייס את הסכום שהיה דרוש
הלווית מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל צילום: ארי קופרשטוק

אחד הכוללים המרכזיים שבירושלים נקלע לקשיים כלכליים לאחרונה עם הודעת התורם המרכזי, שמימן את מלגת 180 האברכים, על השהיית תרומותיו לעת עתה. בני החבורה החליטו להטות כתף ולתמוך במאמצים הכלכליים של ראש הכולל למען המטרה הנעלה של  המשך לימוד התורה בעוז כפי שהיה בשנים האחרונות והודיעו כי בכוונתם לעשות מגבית במהלכה ייאסף סכום גדול של כסף שייתן אפשרות לבני הכול להמשיך בלימודם. אחד מהאברכים החליט לסייע באיסוף של 3,500 ש"ח כאשר הסכום היה צפוי להיות מגויס באמצעות מצ'ינג שיערוך בקרב חבריו.

אתמול (שלישי), בשעות הבוקר, עם היוודע דבר הבשורה המצערת על פטירת גדול הדור, מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל, החליט אותו אברך להתארגן מראש ולזכות יהודים במהלך מסע ההלוויה, בה נטלו חלק מאות האלפים שליוו את גדול הדור למנוחות שזכות התורה הייתה נר לרגליו.

 האברך הרב א', מאחת משכונות דרום העיר, יצא לכיוון העיר בני ברק כשברשותו קופה עימה עבר בין מאות האלפים שנדבו מרוחב ליבם לעמלי התורה שניצבים כעת בפני שוקת שבורה. אתמול בערב, עם הגיעו לביתו פתח את הקופה בה אוחסן הכסף, ולתדהמתו היו שם 3502 שקלים. בדיוק הסכום אותו התחייב שיגייס.

ענין מעלת לימוד התורה הוזכר בכל נאומי ההספדים על ראש הישיבה שכיהן שנים ארוכות כר"מ בישיבת פונוביז' ומרביץ תורה לאלפים במשך 80 שנה. כך במהלך ההספדים על רבי גרשון אדלשטיין, הגאון רבי ברוך דב פוברסקי ראש ישיבת פוניבז', פרץ בבכי ואמר: "צר לי עליך אחי נעמת לי מאוד נפלאת אהבתך. שבעים שנה אנחנו עומדים ביחד כאיש אחד. משתדלים ללמד את עמו ישראל תורה. חז"ל אומרים לא סתם ללמוד תורה. כל מי שלומד תורה ואינם כדבש וחלב נוח שלא ילמד. שבעים שנה, יש דורות של תלמידי חכמים שלמדנו אצלם את התורה, שהיא מתוקה מדבש והעמידו תלמידים דורי דורות והם אומרים אני זוכר את זה ואתה וזה נכנס לי ללב..".

 

הרב אדלשטיין זצל גיוס כספים מסע הלוויה ראש כולל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד