כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
באמצעות מתווכים

איראן: היו לנו שיחות לא רשמיות עם וושינגטון בנושא הגרעין

למרות כל המכשולים סביב הגרעין האיראני, שר החוץ האיראני אישר כי ארצו ניהלה שיחות לא רשמיות עם ארצות הברית על תוכנית הגרעין שלה באמצעות מתווכים

איראן: היו לנו שיחות לא רשמיות עם וושינגטון בנושא הגרעין
שיחות הגרעין עם איראן בווינה בדצמבר 2021 צילום: Iran international

למרות כל המכשולים סביב תיק הגרעין האיראני, שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר עבדולהיאן, אישר כי ארצו ניהלה שיחות לא רשמיות עם ארצות הברית על תוכנית הגרעין שלה באמצעות מתווכים. הוא הוסיף, בראיון לעיתון "לה פיגארו" כי ארצו קיימה דיונים ארוכים בווינה, המעידים על כך שהם עומדים להגיע להסכם, אך בני שיחו דרשו יותר במהלך השיחות הללו, מה שהפריע להתקדמותם.

הוא גם הבהיר שדרך הדיפלומטיה והמשא ומתן נמשכת, וציין כי אנריקה מורה (מתאם השיחות) מהאיחוד האירופי, בנוסף למנהל המשא ומתן האיראני הראשי, עלי באגרי קאני, נמצאים בקשר רציף עם ג'וזפ בורל, נציג האיחוד האירופי.

בנוסף, הדגיש כי "תמיד יש מסרים והצעות לא רשמיות שמוחלפות בינינו לבין האמריקאים באמצעות מתווכים באזור ואפילו בעזרת אירופאים". עבדולהיאן ציין כי ישנם מאמצים בינלאומיים להגיע ל"גרסה ראשונית של נוסח הסכם הגרעין". הוא הוסיף, בהצהרה לעיתונות, כי המשא ומתן על הסכם הגרעין מתקיים "בעקיפין באמצעות חילופי מסרים בין הצדדים".

על התיק התימני אמר שר החוץ של איראן: "אנחנו רואים שהמשא ומתן בתימן מתקדם", והמשיך: "אנחנו מתקשרים עם כל הצדדים בתימן כדי להפסיק את הלחימה ולצאת לדיאלוג".

שיחות איראן וושינגטון הגרעין האיראני הסכם הגרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד