כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
המנהיג הרוסי יגיע לפסגה

דרום אפריקה העניקה לפוטין חסינות דיפלומטית

לאחר שהוצא במרץ צו מעצר נגד נשיא רוסיה בגין פשעי מלחמה באוקראינה, דרום אפריקה העניקה לפוטין חסינות דיפלומטית כדי שיגיע למדינה. דרום אפריקה מארחת באוגוסט פסגה עם ברזיל, סין, הודו, רוסיה ודרום אפריקה

דרום אפריקה העניקה לפוטין חסינות דיפלומטית
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין צילום: דוברות הקרמלין

דרום אפריקה נתנה חסינות דיפלומטית גורפת לכל המנהיגים שישתתפו בפסגה במדינה באוגוסט הקרוב, כלומר הנשיא ולדימיר פוטין יוכל לנסוע ליוהנסבורג ולא לחשוש מהמדינה שתפעל לפי צו בית דין פלילי בינלאומי למעצרו.

גורמים רשמיים בדרום אפריקה התעקשו שההחלטה הרחבה על חסינות, עשויה לא לעקוף את צו המעצר של בית הדין הפלילי הבינלאומי. כחבר בבית הדין, דרום אפריקה תהיה תחת לחץ, ואולי גם תחת דרישה משפטית, לעצור את פוטין. בית המשפט הוציא צו מעצר נגדו בחודש מרץ בשל הגירוש הכפוי של ילדים מאוקראינה לרוסיה.

דרום אפריקה מארחת באוגוסט פסגה עם ברזיל, סין, הודו, רוסיה ודרום אפריקה. ישיבת תכנון בת יומיים של שרי החוץ אמורה להתקיים ביום חמישי הקרוב.

"זוהי הענקת חסינות סטנדרטית שאנו עושים עבור כל הוועידות והפסגות הבינלאומיות המתקיימות בדרום אפריקה, ללא קשר למדינות המשתתפות", מסר משרד החוץ הדרום אפרייקאי. "החסינות מיועדות לוועידה ולא לאנשים ספציפיים. הם נועדו להגן על הכנס ועל משתתפיו מתחום השיפוט של המדינה המארחת במשך כל הכנס".

מחלוקת דומה התרחשה ב-2005 כאשר נשיא סודן דאז עומר אל-באשיר הגיע לדרום אפריקה, אך הוא עזב במהירות את מכיוון שהסתבר יותר ויותר שבית המשפט העליון בדרום אפריקה עומד לפסוק שיש לעצור אותו.

 

צו מעצר ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה דרום אפריקה בית הדין הבינלאומי בהאג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד