ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
דרכו האחרונה של רה"י

כ-200 אלף השתתפו בהלוויית הגרי"ג אדלשטיין: סיכום מבצע האבטחה

בארגוני החירום וההצלה מסכמים בסיפוק את מבצע האבטחה של הלוויית מרן ראש הישיבה זצ"ל | במשטרה מעריכים כי למעלה מ-200,000 בני אדם השתתפו: "אירוע מורכב בקצב זמן קצר מאוד"

כ-200 אלף השתתפו בהלוויית הגרי"ג אדלשטיין: סיכום מבצע האבטחה
מסע ההלווייה צילום: דוברות ארגון הצלה

במשטרה מעריכים כי למעלה מ-200,000 בני אדם השתתפו בהלוויית מרן ראש הישיבה, הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצוק"ל, שנערכה היום (שלישי) בבני ברק. ההלוויה הסתיימה כמעט ללא אירועים חריגים, למעט כמה עימותים שפרצו עם כוחות המשטרה שאיבטחו את המסע. בשל כשלים שנרשמו בארגון הלוויה, נשמעו טענות הדדיות בין המארגנים למשטרה.

"סיימנו כעת את 'פקודת אדמו"ר', פקודה מורכבת במהלכה אבטחו את המשתתפים כ-2,000 שוטרים", אמר מפקד מחוז תל אביב, ניצב עמי אשד, בסיום ההלוויה. על הטענות שהופנו נגד המשטרה אמר אשד: "מדובר באירוע מורכב בקצב זמן קצר מאוד, שמטרתו הייתה לאבטח את המשתתפים הן בתחום הפח"ע והן בנושא סדר הציבורי וכמובן לאפשר הגעה מבחינת התנועה".

ניצב עמי אשד על הלוויית הגרי\"ג אדלשטיין

"מדובר באירוע גדול ומשמעותי שעבר בצורה טובה וחלוקה. בשיתוף פעולה יחד עם נציגי הצלחנו לייצר אירוע שעבר בשקט מופתי. אני רוצה להודות לכלל הכוחות שפעלו ולרשות המקומית", הוסיף אשד.

בתוך כך, גם בארגוני ההצלה מסכמים את אבטחת מאות אלפי משתתפי ההלוויה. במד"א אמרו צוותי הארגון שהיו פרוסים משעות הצהרים לכל אורך מסע הלוויה, בבית העלמין וברחבי העיר בני ברק העניקו טיפול רפואי לעשרות בודדות של נפגעים שהתעלפו, סבלו מחולשה ונחבלות קלות. 3 מתוכם פונו באמבולנסים של מגן דוד אדום להמשך טיפול בבתי החולים מעייני הישועה, שניידר ובלינסון.


צילום רחפן: איתי ווייס

מגן דוד אדום אבטח את מסע הלוויה בכוחות מתוגברים, אשר כללו מאות חובשים, פאראמדיקים ומגישי עזרה ראשונה באמצעות ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום וחוליות עזרה ראשונה ותוך שימוש ברכבי חפ"ק ומערכות תקשורת ייחודיות ומתקדמות שפעלו על אף העומסים הגדולים על רשתות הסלולר ללא דופי במשך כל מהלך הלוויה.

הופעלה "פקודת אדמו"ר": במשטרה נערכים להלוויית הענק בבני ברק

גורמים בארגון ההלוויה: "ההבטחות הופרו"

מנכ"ל מד"א, אלי בין אמר: "מגן דוד אדום מרכין ראש עם פטירתו של הרב אדלשטיין זצ"ל. האבטחה הרפואית של הלוויה הייתה אירוע לאומי ומגן דוד אדום כארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נערך בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל והרשויות. הלוויה עברה ללא אירועים חריגים ומאות חובשים ופראמדיקים שנפרסו בשטח כבר משעות הצהרים העניקו טיפול רפואי לנפגעים קלים בלבד שסבלו מחולשה, התעלפו ונפצעו באורח קל. צוותים גדולים של מד"א ממשיכים להיות פרוסים בבני ברק עד שעות הערב על מנת להמשיך להעניק אבטחה רפואית לרבבות שעדיין נמצאים בעיר".

מתנדבי ארגון 'הצלה' טיפלו בעשרות מקרים קלים לאורך ציר ההלוויה ובמרפאות החירום שהוקמו בשיתוף עם קופת חולים כללית. לאחר פגישת היערכות עם משטרת ישראל ומד"א אשר החלה מיד עם היוודע הבשורה המרה, נערכו בארגון הצלה ונפרסו עם אמבולנסים, רכבי תגובה מיידית ואופנועים של הצלה ומד"א אותם איישו מאות מתנדבי הארגון מכל הארץ מסביב לישיבה ולאורך הצירים אשר שימשו את מאות אלפי המשתתפים לאורך מסע הלוויה. קרוב ל-100 משתתפים נזקקו לטיפול רפואי במקום בכמה מקרים רפואיים, בהם: חבלות קלות, מקרי עילפון וחולשות. כאשר מהם פונו מספר נפגעים במצבי פציעה משתנים להמשך טיפול בבתי החולים. בחסדי שמים ההלוויה הסתיימה ללא אירועים חריגים.


מתנדבי 'הצלה' במסע ההלוויה

כחלק משיתוף הפעולה הוותיק עם קופת חולים כללית, פתח ארגון הצלה במרפאת כללית גני טל ברחוב חזון איש, שירות רפואה דחופה אותו איישו חובשים ופראמדיקים של הארגון. יו"ר ארגון הצלה, הרב אשר שלומוביץ אשר טיפל במרן ראש הישיבה במסירות נפש מזה שנים אמר: "זכיתי לשמש בקודש ולהיות מהקבועים שטיפלו ברב זצ"ל בעשרות השנים האחרונות. הרב היה לנו לרועה צאן ולאבא שליווה את פעילות הקודש של הארגון ומתנדביו. פטירתו היא אבידה עצומה לכלל הציבור ולמתנדבי הארגון בפרט."

מנכ"ל הצלה, הרב יעקב יוזעף אמר: "מרגע הפטירה עמדנו לצד המשפחה בכל דבר ועניין וסייענו בכל צורך שנדרש. כארגון הרשמי של העיר בני ברק, נטלנו על כתפנו את האחריות הכבדה להוביל את מערך האבטחה הרפואית הגדולה והמורכבת למאות אלפי המשתתפים בהלוויה, זאת באמצעות אמבולנסים של ארגון הצלה יחד עם יחידת האופנועים, בימבולנסים וחוליות רגליות. בחסדי שמים ההלוויה הסתיימה ללא אירועים חריגים."

הלוויית הגרי\"ג אדלשטיין זצ\"ל/צילום: דוברות המשטרה

כמאה נפגעים קל טופלו ע"י איחוד הצלה במבצע אבטחת שלומם של רבבות המשתתפים במסע הללוויה, מתוכם 17 נפגעים פונו לבתי החולים באמבולנסים של איחוד הצלה. לייזר היימן סמנכ"ל מתנדבים ותפעול באיחוד הצלה מסר: "אמבולנסים ומאות רופאים, פרמדיקים וחובשים של איחוד הצלה אבטחו רפואית את שלומם של רבבות משתתפי מסע ההלוויה", מרגש לראות בכל פעם מחדש את ההתגייסות המרשימה של כלל מתנדבי איחוד הצלה מכל רחבי הארץ שהגיעו לתת מענה רפואי ולאבטח את מאות האלפים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון למרן ראש הישיבה זצ"ל".


אמבולנס איחוד הצלה מאבטח את מסע ההלווייה

אפי פלדמן ראש סניף איחוד הצלה בבני ברק סיכם: "במהלך ההלוויה טיפלנו במספר נפגעים כתוצאה מנפילות מגובה וחבלות עקב הדוחק הרב, מדובר בפצועים מחבלות קלות, פציעות, ועלפונות. חלקם אף הגיעו לקבלת סיוע במרפאות איחוד הצלה בשיתוף קופות החולים לאומית, מכבי וכללית שהוקמו בבני ברק למתן מענה מהיר בזמן ההלוויה.

הלוויית הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל הלווייה הגרי''ג אדלשטיין הרב אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד