ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
"מוטרדים מאוד"

ארה"ב: הקמת הישיבה בחומש סותרת התחייבויות שנתנה הממשלה

מחלקת המדינה האמריקנית הגיבה להקמת הישיבה בחומש ומסרה כי: "אנחנו מוטרדים מאוד מהחלטת ממשלת ישראל לאפשר לתושביה להקים נוכחות קבועה במאחז חומש"

ארה"ב: הקמת הישיבה בחומש סותרת התחייבויות שנתנה הממשלה
החגיגה בחומש צילום: ישיבת חומש

מחלקת המדינה האמריקנית המגיבה למבצע החשאי בו תלמידי ישיבת חומש מיקמו את הישיבה במקומה הקבוע באדמות המדינה, ומסרה כי מדובר בהפרת התחייבות של הממשלה הנוכחית.

בהודעה מטעמה שפרסם העיתונאי ירון אברהם נאמר: "אנחנו מוטרדים מאוד מהחלטת ממשלת ישראל לאפשר לתושביה להקים נוכחות קבועה במאחז חומש – דבר שאינו עולה בקנה אחד עם התחייבותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון לנשיא לשעבר ג'ורג' בוש, וסותר את התחייבויות הממשלה הנוכחית בישראל לממשל ביידן".

כזכור, לאחר שלפני כחודשיים עבר החוק לביטול חוק ההתנתקות בשומרון התמקמה הלילה ישיבת חומש במשכן הקבע באדמות המדינה - כמה מאות מטרים מהמקום בו ישבה עד היום.

בסיום העבודות לפנות בוקר הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן למקום קבע מזוזה בכניסה לבית המדרש של הישיבה ובירך: "רגע היסטורי - צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש, מאז הגירוש אנו פועלים ביום ובלילה כדי לתקן את העוול שהוא לא רק אישי כלפי המגורשים אלא כלפי עם ישראל כולו. לפני כחודשיים הכנסת הסירה באופן ממלכתי את אות הקין של הגירוש מספר החוקים של מדינת ישראל. וזהו צעד נוסף בדרך לתיקון המלא, עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש".

חומש ארה''ב התנתקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד