ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
שנה של הכנות

האם זהו מופע המוזיקה החסידית הגדול בתולדות המדינה?

אחרי שנה של הכנות, המופע הגדול 'חסידות בקלאס' מתקרב ומציב סטנדרט חדש בעולם המוזיקה החסידי • המופע יפגיש את ענקי הזמר ממזרח ומערב, וימנה למעלה מ-70 כלי נגינה על במה אחת!  • מפיק האירוע יצחק ראשי "הייתי שנה שעברה ב'האסק' ואמרתי 'כזה אני רוצה בארץ'" • המופע יוקדש למצילי הנפשות במגן דוד אדום

האם זהו מופע המוזיקה החסידית הגדול בתולדות המדינה?
יונתן רזאל בהופעה צילום: חיים טוויטו

מופע בלתי נשכח, כמותו טרם נראה בישראל: בכ"ב בסיוון, 11 ביוני, ינועו המוני בית ישראל אל עבר היכל התרבות בתל-אביב, שם צפויה חגיגת מוזיקה ענקית, אשר תכלול את מיטב האמנים מהשורה הראשונה של המוזיקה היהודית והחסידית. ביניהם החזן העולמי יצחק מאיר הלפגוט, גדול הזמר המזרחי חיים ישראל והטנור הבינלאומי מאמריקה שלום למר. יחד עם אורחים נוספים הם צפויים ליצור חוויית מוזיקה סוחפת, עוצמתית, מרגשת ומרוממת נפש.

הצטרפו למופע הסוחף והעוצמתי>>>

המופע שזכה לשם "חסידות בקלאס", יפגיש סגנונות מוזיקה שונים אשר יתמזגו יחדיו תחת שרביט המנצח של יונתן רזאל שעיבד את כל שירי המופע וזיקק את להיטי המוזיקה החסידית לכדי אמנות מודרנית עכשווית.

שוחחנו עם מפיק האירוע יצחק ראשי על מנת לספק הצצה למה שצפוי לנו בערב הגדול, בו רב הנסתר על הנגלה. "חלק מהדברים אני לא יכול לספר", אומר בתחילת השיחה בחיוך, כממתיק סוד. "אני יכול לומר שיהיו מספר הפתעות גדולות. כך שבהחלט יש למה לצפות".

מה צפוי לנו במופע, מתוך הדברים שאתה כן יכול לשתף אותנו?

"משתתפי ההופעה ייהנו מחוויה מוזיקלית שלא נראתה כאן שנים בישראל, בטח בגזרת המוזיקה החסידית. תהיה שם תפאורה מרהיבה, דואטים המפגישים באורח נדיר בין מזרח ומערב, עם ביצועים יוצאי דופן. המופע ילווה על ידי התזמורת הפילהרמונית בשילוב התזמורת האנדלוסית וכן על ידי מקהלה נרחבת. בסך הכל יהיו על הבמה הגדולה למעלה משבעים כלי נגינה. גולת הכותרת של האירוע היא ללא ספק חזרתו של יונתן רזאל לעמדת המנצח. יש ממש דיבור בין הנגנים מי יזכה להיות במופע תחת ניצוחו של יונתן".

לדברי ראשי כל העיבודים במופע זוכים ל"נגיעה רזאלית", עם הטאצ' הייחודי של המאסטרו יונתן רזאל המורגש בכל תו ותו במופע. "יונתן לא עושה חיים פשוטים לנגנים…" מספר על תהליך ההכנות עם התזמורת. "הוא עובד איתם קשה על כל צליל, שינוגן בדיוק הגבוה ביותר וכמובן שיהיה סנכרון מלא בין כל הנגנים. זוהי עבודה לא פשוטה והוא עושה לילות כימים על מנת להגיע לתוצאות ביצוע מקסימליות. אני יכול לספר לך שעובדים על הפקת המופע הזה כבר קרוב לשנה".

מה הביא אותך להפיק מופע כזה?

"אם יש רגע שבו החלטתי שאני רוצה להרים מופע כזה, זה היה בשנה שעברה כשהשתתפתי במופע המרהיב של 'האסק'. אז גמלה בליבי ההחלטה שאני רוצה להעמיד מופע בסטנדרט כזה גם בישראל. כבר אז סגרתי עם מספר נגנים ואנשי מקצוע. אמרתי להם - באחד עשר ביוני אני רוצה לראות אתכם בישראל. היתרון הגדול הוא שיש לנו ספונסר לאירוע שמאוד אוהב מוזיקה קלאסית ומאוד מחובר לפעילות החשובה של מד"א".

בדומה למופעי האסק אותם הזכיר ראשי בדבריו, גם מופע "חסידות בקלאס" יוקדש עבור ארגון חשוב ומציל חיים - ארגון מגן דוד אדום . "המופע הוא בעצם אירוע הצדעה לארגון מד"א. ההכנסות מהמופע ינותבו עבור רכישת אמבולנסים שיסייעו לפעילות החשובה ומצילת החיים של הארגון. כמובן  שגם צמרת הנהלת מד"א תהיה נוכחת באירוע, יחד עם אורחי כבוד נוספים".

מופע חסידות בקלאס יתקיים כאמור בתאריך כ"ב בסיוון, 11 ביוני. הצטרפו למופע סוחף ועוצמתי שטרם נראה כמותו בישראל ותזכו גם להציל חיים באמצעות רכישת הכרטיס>>>

מד"א מוזיקה חסידית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד