כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
יוקר המחיה קטן עליהם

ששת הישראלים העשירים בעולם | כמה הם שווים

שישה ישראלים מדורגים בין עשירי העולם ממקום 35 ועד 357. במקום הראשון בעלי 'ישראל היום' שמתקרבת להחלפת קידומת ובמקום השישי נמצא משקיע הון סיכון עם 6.8 מיליארד דולרים

ששת הישראלים העשירים בעולם | כמה הם שווים
אילוסטרציה צילום: unsplash

האישה הישראלית העשירה ביותר נמצאת במקום ה-35 בעולם לפי הדירוג השבועי של המגזין 'פורבס'. מדובר באשת העסקים ד"ר מרים אדלסון, המפורסמת כבעלי העיתון 'ישראל היום' אך הונה העיקרי הינו מעסקי המלונאות. רק בשבוע האחרון הונה עלה ב-82 מיליון דולר והיא מוערכת כעת ב-34.9 מיליארד דולר.

אחריה מבין הישראלים העשירים בעולם, נמצא במקום השני ובמקום ה-84 בדירוג העולמי עם 19 מיליארד דולרים - איש העסקים אייל עופר, שירש מאביו סמי עופר ז"ל את אימפריית הספנות התיירותית. בניגוד לאדלסון שהונה זינק בשבוע החול, הונו של אייל עופר ירד ב-58 מיליון דולר.

מגזין 'פורבס' מדרג את האח עידן עופר במקום ה-128 בעולם ושלישי ברשימת עשירי ישראל עם הון מוערך של 13.6 מיליארד דולרים. עידן שבבעלותו נמצאות 'החברה לישראל' של מפעלי ים המלח וחברות הספנות 'צים', איבד בשבוע החולף 33 מיליון דולרים.

אילוסטרציה. צילום: אנספלש.

במקום הרביעי מבין עשירי ישראל ובמקום ה-210 בעולם, נמצא האוליגרך הרוסי-יהודי רומן אברמוביץ' עם הון מוערך של 9.2 מיליארד דולרים. בדירוג לפני כחודש הוא הוצב במקום ה-217 ולמרות שאינו ממנף את עסקין בתקופה האחרונה הוא טיפס מעלה ב7 מקומות.

במקום החמישי עם 7 מיליארד דולרים נמצאים איגור ודימיטרי בוכמן שעושים חיל בעולם ההייטק ומוצבים במקום 329 ברשימת עשירי העולם של 'פורבס'.

השישי ברשימת עשירי ישראל ו-357 בעולם הוא איש העסקים יורי מילנר, שעושה את הונו מהשקעה בהון סיכון. הונו מוערך ב-6.8 מיליארד דולרים.

עשירי ישראל עשירי העולם מיליארדרים מיליארדר יהודי בעלי הון הון עצמי פורבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד