ל' סיון התשפ"ד
06.07.2024
מכה לתביעה

הרב קיבל משפט חדש לאחר שערעור התובעים נדחה

שופט בארה"ב ביטל סופית הרשעות קודמות נגד מנהל מוסד חרדי מלייקווד, וקיבל את בקשתו למשפט חוזר. התנהלות לא חוקית של התובעים במהלך המשפט המקורי השפיעה על חבר המושבעים להרשיעו. בפרקליטות ישקלו האם לבקש משפט חוזר או להתקפל ולרדת מהעץ

הרב קיבל משפט חדש לאחר שערעור התובעים נדחה
הרב אייזמן עם תלמידיו צילום: Yeshiva world news.

לאחר שנים של דיונים משפטיים, הרב אשר אייזמן, מייסד בית הספר לילדים מיוחדים בלייקווד, כעת אדם חופשי לפחות עד להודעה חדשה. התובעים יאלצו לקיים משפט חדש, אחר שערעורם נדחה בסוף השבוע האחרון. הרב אייזמן הורשע בהלבנת הון לאחר שהתובעים שכנעו חבר מושבעים שהוא לקח באופן לא חוקי הלוואה מבית הספר.

עם זאת, התובעים לא תשאלו את מנהל החשבונות שדיווח על ההלוואה ולא חשפו את זהותו לצוות ההגנה, הפרה של חוק אמריקאי. לאחר הרשעת הרב אייזמן, הצליח צוות ההגנה לברר מיהו מנהל החשבונות, ולאחר מכן התברר כי לרב אין כל קשר להלוואה, אלא הכסף היה תהליך פרודצורלי, כך דיווח אתר Yeshiva world news.

בהתבסס על ראיות חדשות אלה, השופט ג'וזף פאון דחה את הרשעותיו של הרב אייזמן והורה על משפט חדש. הפרקליטות ערערה בטענה כי לא נדרשו למסור את זהות מנהל החשבונות לצוות ההגנה.

בית משפט לערעורים לא הסכים עם התביעה והאשים את התובעים בהפרת החוק האמריקאי שאוסר הסתרת מידע קריטי לצוות ההגנה. משמעות פסיקת בית המשפט לערעורים היא שהרב אייזמן הוא כעת אדם חופשי, אך התובעים צריכים להחליט אם להאשים אותו שוב, הפעם על רקע הראיות החותכות והמזכות של מנהל החשבונות שערך את הרישום שעליו הסתמכו אך ורק כדי להרשיעו, בפרקליטות ישקלו האם לבקש משפט חוזר או להתקפל ולרדת מהעץ.

כזכור כפי שדווחנו, הרב אשר אייזמן, תושב לייקווד הואשם ב-2017 בלקיחת כספים בצורה בלתי חוקית ממוסד אותו ניהל והורשע באישומים כבדים, אך מסתבר כי הראיות שהציגה התביעה הובאו בצורה מטעה שהביאה להרשעתו, "זאת ראיה שמשנה הכל, הבאנו בפני בית המשפט ראיות נוספות, והן מלמדות כי הרב אשר אייזמן חף מפשע", אמר עורך דינו לי ורטר בשנה שעברה.

השופט קיבל את בקשת עורך הדין וקבע משפט חוזר תוך ביטול ההרשעות בהלבנת הון והתנהגות בלתי הולמת של פקיד בתאגיד, אך עדיין עומדת בפני התובעים האפשרות להגיש תביעה למשפט חוזר, אך הפעם עם הראיות החדשות. עם זאת, הטיעון של התביעה נפגע קשות, כאשר ראיות חדשות מוכיחות שהוא לא אשם, כמו גם שהתיק הרבה פחות רציני וקשה יותר לתובעים לגרום לחבר מושבעים להסכים עם האשמות.

לייקווד מנהל מוסד בית המשפט ערעור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד