כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
העימותים במירון | תיעוד

שוחררו החשודים בעקירת עמדת השמירה של קבר הרשב"י: "חשד בעוצמה נמוכה" | תיעוד

שלושה חרדים שנעצרו הלילה בחשד שהתעמתו עם מאבטחים ועקרו את עמדת השמירה בכניסה לציון הרשב"י במירון, שוחררו לביתם | עורכי דינם טוענים כי נעצרו אך ורק בשל לבושם: "שוקלים הגשת תביעת פיצוי בגין מעצר השווא" | השופטת קבעה: "שוכנעתי כי החשד הסביר הקושר אותם לעבירות המיוחסות להם הוא בעוצמה נמוכה"

שוחררו החשודים בעקירת עמדת השמירה של קבר הרשב"י: "חשד בעוצמה נמוכה" | תיעוד
העימותים במירון, עמדת השמירה צילום: באדיבות המצלם

בית המשפט שחרר היום (ראשון) את שלושת החרדים שנעצרו הלילה בחשד שהתעמתו עם מאבטחים בכניסה לקבר הרשב"י במירון, עקרו את עמדת האבטחה והשליכו אותה ביער הסמוך. "לאחר שעיינתי בחומר החקירה ושמעתי את טענות הצדדים, שוכנעתי כי החשד הסביר הקושר אותם לעבירות המיוחסות להם הוא בעוצמה נמוכה שאינה מצדיקה הארכת מעצר", כתבה השופטת דוניא נסאר בהחלטתה. חשוד נוסף שוחרר כבר אמש בתחנת המשטרה.

העימותים במירון

השלושה, בני 37,19, ו-23 תושבי צפת, בית שמש וירושלים, לטענת המשטרה, השתתפו בהתפרעויות אלימות שכללו עימותים עם סדרנים, השחתה של עמדת השמירה ורכוש נוסף בקבר הרשב"י. "עם קבלת הדיווח הוזנקו למקום כוחות משטרה אשר השיבו את הסדר ופתחו בחקירה ואיסוף ראיות", מסרה הבוקר המשטרה. בנוסף נעצר והובא לחקירה קטין בן 15 בחשד שחיבל במצלמות האבטחה במקום. המשטרה מסרה כי חקירת האירוע נמשכת.

הבוקר, כאמור, הובאו השלושה לבית משפט השלום בקרית שמונה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בארבעה ימים. נציג המשטרה טען במהלך הדיון כי בעימותים השתתפו עשרות אנשים, ולכן לא ניתן להציג זיהוי של החשודים באופן פרטני. פרקליטם של העצורים, עו"ד איתי כהן, אמר כי השלושה נעצרו למעלה משלושה שעות לאחר האירוע אך ורק בשל הלבוש החסידי שלהם. "לא בכדי אותו טייפ קסט גם מבחינת הלבוש, והם לא קשורים לאירוע. שלוש וחצי שעות אחרי שקורה אירוע כזה המשטרה מגיעה ותופסת את הטייפ קסט, המשטרה תופסת את האנשים האלה כי הם לובשים את אותם בגדים".

"יש מגזר שלם שהשתתף באירוע ולא אחד נעצר, זה פשוט מקומם הדבר הזה. אני מבקש לשחרר אותם ללא ערבויות, אין חשד סביר כאן ואני שוקל לדרוש פיצויים בגין המעצר שלהם. אין להם שום קשר לאירוע, כל אחד מהם מסר גרסה, יש פה אדם עם 9 ילדים כאשר עצרו אותו עם הילדים ואשתו עם תינוקת בת חצי שנה, מה האישה צריכה לעשות? יש פה אנשים עם משפחה, אנשים נעצרו בגלל שהם לבשו את אותם בגדים, וזה פשוט מקומם אותי", הוסיף כהן.


"נעצרו כי לבשו את אותם בגדים, פשוט מקומם". עו"ד איתי כהן

בתום הדיון שחררה השופטת את החשודים תוך הרחקה ממירון, וקבעה כי "שלושת החשודים נעדרי עבר פלילי, מה גם שפעולות החקירה המפורטות בדו"ח הסודי אינן מצדיקות את הותרתם במעצר".

עורכי הדין שלמה חדד ואיתי כהן, המייצגים את החשודים מטעם "ועד אסירי ציון" מסרו: "החשודים נעצרו לאחר שלוש וחצי שעות מהאירוע, מבלי שהשתתפו בו. הם לא היו במקום, ונעצרו רק בהיותם חרדים אשר משתייכים לזרם של אותו לבוש אשר נכח באירוע. אנו שוקלים הגשת תביעת פיצוי בגין מעצר השווא".

 

עימותים קנאים רבי שמעון בר יוחאי ציון רבי שמעון בר יוחאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד