כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
זה מה שחושבים הישראלים

האם להוציא את הקורקינט החשמלי מחוץ לחוק

רוב הישראלים בעד להוציא מחוץ לחוק את הקורקינט החשמלי. כמחצית מהישראלים חוששים להיפגע מהכלי. כמה ראו את הרוכבים ללא קסדה ומה לדעתם הפיתרון המיטבי להורדת מנין תאונות הדרכים הנגרמים מהכלי התחבורתי 

האם להוציא את הקורקינט החשמלי מחוץ לחוק
רוכב קורקינט חשמלי. אילסוטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

סכנת הקורקינטים החשמליים ממשיכה להטריד את הישראליים: 57% מהציבור בישראל סבורים שיש להוציא אל מחוץ לחוק את הקורקינטים השיתופיים - כך עולה מסקר חדש שערכה עמותת 'אור ירוק' שפורסם ב'ישראל היום', על רקע החלטת עיריית פריז בירת צרפת לאסור את שירותי ההשכרה של 15 אלף קורקינטים שיתופיים החל בחודש ספטמבר הקרוב, בעקבות משאל שערכה בקרב תושבי בירת צרפת.

מהסקר עולה כי 51% מהציבור חוששים במידה רבה שיקלעו לתאונת קורקינטים חשמליים, ושיעור זהה של המשיבים לסקר העידו שרוב הרוכבים שהם ראו בשנה האחרונה לא חבשו קסדה, מה שמעיד על חוסר האפקטיביות של מדיניות האכיפה ועל היעדר מודעות ציבורית לחשיבות הקסדה. לעומתם 17% טענו שרוב הרוכבים שהם ראו דווקא כן חבשו קסדה כחוק.

אילוסטרציה | צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

תוצאות הסקר של 'אור ירוק' מקבלות חיזוק מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שלפיהם בשנת 2022 עלה ב־10% היקף הנפגעים בתאונות דרכים שבהן היה מעורב קורקינט חשמלי ל-1,469 בני אדם, לעומת 1,335 נפגעים בשנת 2021 וכן מספר הפצועים קשה בהן עלה ב־27.5% - מ-214 בשנת 2021 ל-271 בשנה שלאחריה. בכל אחת מהשנים 2021 ו־2022, נהרגו חמישה בני אדם בתאונות אלו. כך לפי נתוני הלמ"ס.

עוד עולה בסקר שפורסם ב'ישראל היום' כי 62% מהנשאלים הצהירו כי לא ירשו לילדיהם לרכוב על קורקינט חשמלי, בהווה או בעתיד, ורק 16% השיבו כי יאפשרו זאת למרות כל הסכנות הנשקפות מכלי תחבורתי זה.

ברקע הצעת חוק שמקדם יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת יעקב אשר, לחייב הצמדת לוחית רישוי לקורקינט חשמלי, 36% מהמשיבים לסקר של 'אור ירוק' תמכו בהצמדת מספר רישוי לקורקינטים חשמליים כשהם מאמינים כי המהלך יצמצם את מספר תאונות הדרכים הנגרמים מהכלי, לעומת 13% שאינם תומכים. 37% מהנשאלים טוענים שהדרך היעילה ביותר למנוע את התאונות היא בשיפור תשתיות ובסלילת שבילי רכיבה ייעודיים לקורקינטים חשמליים. 32% תמכו בהחמרת הענישה על פורעי החוק שנוסעים עם הקורקינט במקומות שאינם מורשים לכך ו־25% תמכו בהגברת האכיפה נגד רוכבי הקורקינטים החשמליים.

קורקינט חשמלי קורקינטים חשמליים אור ירוק ישראל היום סקר דעת קהל תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד