כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
הנשיא לצד היהודים

אגודת ישראל מברכת על יוזמת הבית הלבן בנושא אנטישמיות

אגודת ישראל מברכת על יוזמת הבית הלבן ההיסטורית בנושא אנטישמיות. "כל כך הרבה מהשנאה מופנה כלפי הקהילה היהודית האורתודוקסית" נמסר מטעם אגודת ישראל של ארה"ב

אגודת ישראל מברכת על יוזמת הבית הלבן בנושא אנטישמיות
חרדים בניו יורק צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הציג ביום חמישי האחרון ערב חג השבועות תוכנית חדשה למאבק באנטישמיות. הנשיא טען כי מדובר ב"מאמץ שאפתני ומקיף ביותר בהיסטוריה של ממשלת ארה"ב להילחם בתופעת האנטישמיות". מנהלת המועצה למדיניות פנים בארה"ב מסרה כי ארגון "הליגה נגד השמצה" פרסם ב-2020 שכ-85% מהאזרחים האמריקנים מחזיקים לפחות בעמדה אנטישמית אחת.

התוכנית תילחם באנטישמיות במערכת החינוך, הממשל קרא לבתי הספר להגביר את נושא האכיפה נגד אנטישמיות. "בשנים האחרונות, השנאה קיבלה יותר מדי חמצן מה שהביא לעלייה חדה ברמת האנטישמיות זה לא בסדר. לא רק שזה לא מוסרי, זה דבר לא מקובל ועל כולנו לעצור את זה", אמר הנשיא ביידן.

הנשיא הוסיף: "נפעל למען בניית סולידריות חוצת קהילה ופעולה קולקטיבית כדי להילחם בשנאה, כולנו צריכים לעמוד מאוחדים כדי להבטיח שהתקפה על חלק מאיתנו היא למעשה התקפה על כולנו, הרוע והשנאה לא ינצחו, האלימות שהאנטישמיות מביאה לא יהיו הסיפור של זמננו".

אגודת ישראל האמריקאית ברכה את ממשל ביידן לאחר פרסום האסטרטגיה הלאומית של הממשל למאבק באנטישמיות. בהודעה מטעם אגודת ישראל נאמר: "זוהי יוזמה היסטורית, מקיפה המבקשת להילחם בשנאת היהודים ובגילוייה המכוערים השונים. לא פחות חשוב מכך, הוא מעביר מסר ברור שארצות הברית - בערכי היסוד, החוקים והמדיניות שלה - מוצאת באנטישמיות רוע בלתי מבוטל שהוא דוחה ובלתי נסבל וחייב להיות מושרש מתוך הלך הרוח והפעולות של החברה האמריקאית".

ההודעה של הממשל הגיעה בסמוך לכניסת חג השבועות ושימחה מאד את הארגונים היהודיים בארה"ב: "אנו שמחים לציין כי בהחלטה יש סדרי עדיפויות רבים של אגודת ישראל - חיזוק הביטחון של עמנו ומוסדותינו, כולל לימוד על השואה וזוועותיה מלאות השנאה, מאבק באפליה ובאלימות אנטישמית" נמסר מטעם אגודת ישראל. "כל כך הרבה מהשנאה מופנה כלפי הקהילה היהודית האורתודוקסית, יש גם מתן מענה לצרכים יהודיים ודתיים אחרים בתוכניות פדרליות ועוד תחומים רבים עליהם עבדנו עשרות שנים".

אגודת ישראל הביעה את הערכתה האישית העמוקה לנשיא ג'ו ביידן, למנהלת המועצה למדיניות פנים של ארצות הברית, סוזן רייס. ליועצת לביטחון פנים, ד"ר ליז שרווד-רנדל. ולממונה על המאבק נגד אנטישמיות, דבורה ליפשטדט. בהודעה נאמר: "המחויבות והעבודה הקשה יוצאת הדופן שלהם, ביצוע והשלמת יוזמה זו. אנו גאים להיות שותפים במאמץ זה, אנחנו מוזמנים להשתתף במספר פגישות בבית הלבן ובסוכנויות פדרליות עם פקידים אלה ואחרים כדי להציע את מחשבותינו ונקודות המבט שלנו, ולעסוק בדיונים מעמיקים, בנוגע לאופי הסכנות הניצבות בפני הקהילה היהודית בכלל ועל האיומים הייחודיים נגדנו".

 

אנטישמיות בארה"ב נשיא ארה''ב אגודת ישראל אגודת ישראל אמריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד