כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"חשבתי שהמשפחה שלי הולכת למות"

צפו: אופניים חשמליים התפוצצו והבעלים נמלט בשניה האחרונה

בעל אופניים חשמליים חשב שהריח המוזר שהוא מריח מגיע מאחותו שמשתמשת במסיר לק, אבל אז הוא הבין שמשהו לא בסדר. לפתע האופניים החשמליים התפוצצו והוא נמלט בשניה האחרונה

צפו: אופניים חשמליים התפוצצו והבעלים נמלט בשניה האחרונה
האופניים והשריפה צילום: London Fire Brigade

רגע מפחיד שבו בעל אופניים חשמליים נמלט בשניה האחרונה לאחר פיצוץ שהפך לכדור אש ויצר ענן של אדים רעילים. בתיעוד מצילומי מצלמות האבטחה במעגל סגור בבניין בלונדון, נראים האופניים מתפוצצים ועולים באש. הפיצוץ יצר במהירות ענן אדים לבן ואפור, דליק מאוד ורעיל לאוויר, שהתלקח לכדור אש שבריר שנייה לאחר מכן.

להבות יצאו מהסוללה ושרפו את האופניים, בעל האופניים נראה נמלט בקושי מהמקום. הצעיר בן ה-29 הצליח לרוץ בחזרה לדירתו, הוא היה בהלם כשצפה בתיעוד אך למרבה המזל איש לא נפגע באירוע. כוחות כיבוי אש הגיעו במהירות למקום וכיבו את האש. הפיצוץ אירע בבלוק דירות ברוהמפטון בדרום מערב לונדון ביום שבת.

רגע הפיצוץ והשריפה / צילום מחלקת הכבאות של לונדון
הסיבה המדויקת לפיצוץ לא נקבעה, האיש שניצל מהשריפה סיפר שהוא ידע שמשהו לא לגמרי תקין בגלל ריח חזק. הוא השתמש באופניים החשמליים שלו כדי לנסוע לעבודה וממנה, הוא אמר לעיתון 'אקספרס': "הגעתי הביתה עם האופניים והיה ריח כל כך חזק, שאלתי את אחותי אם היא משתמשת במסיר לק, אבל היא ענתה שלא, ואמרה שזה בא מהאופניים שלי. הרחתי את האופניים ומיד חשבתי שאולי משהו לא בסדר אז חשבתי שהדבר הבטוח ביותר לעשות יהיה להוציא את האופניים מהדירה. כשהאופניים התפוצצו, נבהלתי, חשבתי שהמשפחה שלי הולכת למות, במיוחד אם לא הייתי מזיז אותם. אחותי ואני רצנו חזרה לדירה והתקשרנו לכיבוי האש".

הסרטון פורסם על ידי מכבי האש של לונדון (LFB) שקראו להיזהר בכל הנוגע לסוללות אופניים. עד כה בשנת 2023 כוחות כיבוי האש בלונדון הגיעו ל-52 שריפות של אופניים חשמליות ו-12 קורקינטים חשמליים, כולל אירוע אחד שלמרבה הצער התברר כקטלני במיוחד. 

סגן נציב הכבאות דום אליס, אמר: "למרות שאיננו יכולים להיות בטוחים מדוע הסוללה הספציפית הזו התפוצצה, אנו יודעים שהאופניים החשמליים נרכשו יד שנייה וכי הותקן בה ערכת סוללות נוספת, שנרכשה באינטרנט.

"סוללות זולות יותר שנרכשו ממקורות שאינם בהכרח מצייתים לתקנות הבטיחות של בריטניה נוטות יותר להתפצץ ולהציג סיכון מוגבר לשריפה. העצה שלנו היא גם לקנות ממוכר בעל מוניטין. כפי שהסרטון מראה בבירור, ברגע שהאופניים מגיעים למצב מסוכן זה יכול להוביל לשריפה מהירה ואכזרית. למרבה המזל הם לא נפגעו. אין ספק שזה יכול היה להיות הרבה יותר חמור ולכן העצה שלנו היא לאחסן את החפצים הללו במקום בטוח במידת האפשר, כמו מוסך או סככה ולא בתוך הבית".

 

 

לונדון כיבוי אש שריפה אופניים חשמליים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד