כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
"עשו סיבוב"

המגישה שהסיתה בפראות נגד החרדים התנצלה בשידור חי

גוטמן התנצלה הבוקר בשידור חי וטענה כי לא התכוונה בדבריה להכליל ציבור שלם. "לא הייתי מעלה על דעתי להאשים מגזר שלם. על הסגנון יש עוד על מה לעבוד מה שנקרא" | בשבוע שעבר אמרה המגישה: "החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם" ועוררה סערת ענק

המגישה שהסיתה בפראות נגד החרדים התנצלה בשידור חי
בית קשת ברמת החייל צילום: באדיבות המצלם

מגישת הטלוויזיה גלית גוטמן התנצלה היום (חמישי) בשידור חי בערוץ 12 על דברי ההסתה הקשים שלה נגד החרדים, כפי שהתחייבה בתחילת השבוע למנהליה. 

"בעקבות דברים שאמרתי והתנצלתי מיד, היה חשוב לי לשבת כאן בכיסא שנאמרו הדברים. אז קודם כל אני מתנצלת מעומק הלב על סגנון הדיבור שלי, על המילים שהשתמשתי בהן. עשו אולי איזה סיבוב כאן כי ישבנו ודיברנו על התקציב וקרן הארנונה, ודיברתי מדם ליבי על עתיד המדינה ועל מה שהולך לבוא לילדים שלנו, דיברתי על הפוליטיקאים ולא על מגזר שלם", הסבירה גוטמן.

לדבריה, "לא הייתי מעלה על דעתי להאשים מגזר שלם. הכי עצוב לי שבתוך המדורה הזאת, שגם ככה המדינה רותחת ויש פה מדינה בתוך מדינה ומחאה באוויר, שהייתי זאת שהיה לה את הגפרור ביד והצלחתי ככה להדליק אותו ואת הסיפור הזה שוב, ואני מתנצלת שאנשים נפגעו ממני. זה באמת לא בא ממקום כזה זה בא מאהבה גדולה מאוד למדינה, ועל הסגנון יש עוד על מה לעבוד מה שנקרא".

ברשות השנייה הודיעו ביום ראשון כי פתחו בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 12. ברשות השנייה מסרו כי "בהמשך לבדיקה שהחלה הרשות השנייה ביום ו' האחרון, הרשות פתחה הבוקר בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 12, בגין האמירה החמורה של המגישה גלית גוטמן בתוכנית הבוקר של הערוץ".

כזכור, ביום שישי אמרה גוטמן: "תגידו, אתם לא רואים מה קורה פה? כמה נטל אתם יכולים לשים על שליש מהמדינה הזאת בשביל להחזיק את כל החרדים האלה שמוצצים לנו את הדם, אין לי מילים אחרות להגיד ואני אמשיך להגיד את המילים הקשות האלה. זאת המציאות, יש פה מדינה וממשלה חדשה שחולבת את התושבים שלה. הצעירים שלנו לא יישארו פה. הם מוצציי דם וחולבים אותנו, איבדו כל בושה".

האמירה של גוטמן עוררה סערת ענק ורבים זעמו לנוכח העובדה כי מלבד היועץ ברק סרי שישב באולפן ומחה על דבריה, שאר יושבי הפאנל שתקו לנוכח האמירות הקשות ולא פצו פה. בין יושבי האולפן ששמעו את הדברים וקיבלו אותם בשלוות נפש נמנים יועצי התקשורת אבי בניהו ורני רהב.

"אמירה קשה מאוד" מחה היועץ ברק סרי על דבריה. "כמו שלא היינו רוצים שיגידו על ציבורים כאלה או אחרים 'מוצצים את הדם', כך גם על החרדים". בתגובה הטיחה בו גב' גוטמן: "יש לך יותר מדי מצביעים חרדים מאשדוד, אז לפחות תדבר על זה", כשהיא מתייחסת לריצתו של סרי לראשות העיר אשדוד.

מקשת זכיינית ערוץ 12 נמסר: "קשת מגנה בחריפות את דבריה של גלית גוטמן בנוגע למגזר החרדי בשידור חי הבוקר. הדברים אינם מקובלים ולא היו צריכים להיאמר בשום אופן. אנו מצרים על כך ומתנצלים על הפגיעה המיותרת".

לדבריהם, "גוטמן התנצלה על נוסח דבריה ועל ההכללה של מגזר שלם וזומנה לבירור דחוף אצל מנהליה, שיתקיים ביום ראשון בבוקר".

גלית גוטמן הגיבה לסערה שעוררו דבריה והתנצלה: ‏"אני מבקשת להתנצל מעומק הלב, ‏אם פגעתי במגזר שלם. אני אוהבת ‏את מדינת ישראל, ומתוך דאגה ‏לעתידה יש לי ביקורת חריפה כלפי ‏נציגי המגזר החרדי בכנסת. ‏הדברים נאמרו בתוך דיון על ‏תקציב הממשלה וקרן הארנונה. ‏אבל אין לי שום כוונה לפגוע בכלל ‏המגזר. אני מתנצלת בפני כל מי ‏שנפגע מהדברים".

עוד בנושא:

הסתה נגד חרדים ערוץ 12 גלית גוטמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד