כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
בשיחה מיוחדת למלמדים לקראת מתן תורה

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש זעק: "ר"מ בלי מצב רוח יכול להרוג תלמיד"

לראשונה מאז החלים ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, הוא מסר שיחה מיוחדת למלמדים לקראת חג מתן תורה. בשיחה התייחס ראש הישיבה לעקרונות החינוך, וזעק על החובה של המלמדים לשמור על מצב רוח טוב כדי "שלא להרוג את התלמיד" | 'בחדרי חרדים' עם תיעוד מיוחד

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש זעק: "ר"מ בלי מצב רוח יכול להרוג תלמיד"
הגרמ"ה הירש בשיחתו צילום: באדיבות המצלם

מלמדים מרשת הת"תים 'דרכי יושר' בהנהלת הרב יעקב רוזנשטיין זכו לקראת מתן תורה לקבל מענה מפורט למספר שאלות חינוכיות מראש הישיבה הגרמ"ה הירש ממנהיגי היהדות החרדית. ראש הישיבה השיב על שאלות ששלחו המלמדים והמנהלים מכל סניפי הת"תים בארץ, כשהוא עושה זאת לראשונה לאחר שהחלים ממחלתו בס"ד.

ראש הישיבה הגרמ\"ה הירש בשיחה למלמדים

ראש הישיבה נשאל באלו הנהגות מיוחדות צריך המלמד לאחוז. על כך השיב כי "אדם צריך לעבוד לעלות, לא להישאר כמו שהוא אלא לעשות שטייגן, להיות בעלייה. גם ביראת שמיים. אם הוא ירגיש שהוא 'עובד' זה ייתן לו את הרוח לדרוש מהתלמידים".

אחר כך נשאל ראש הישיבה האם חשוב שהמלמד יהיה רגוע ושמח בחיידר. לשמע השאלה נזעק: זה מאוד מאוד חשוב, הר"מ יכול להרוג אם הוא לא שמח ורגוע ובמצב רוח לא טוב. הוא יצעק על בחור בזמן שלא צריך לצעוק, הוא יכול גם להרוס אותו. חשוב מאוד להתגבר על כל מה שיש לו בחיים הפרטיים. להתנתק מכל מה שהוא עובר בחיים הרגילים, ובתוך החיידר חלק מהעבודה זה להיות רגוע ושמח. שלא חס ושלום... יש ר"מים שממש הרסו ילדים".

צפו בתיעוד ובשאלות ותשובות נוספות מחדרו של ראש הישיבה.

הרב משה הלל הירש חג מתן תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד