כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
בסך 26.5 מיליארד שקלים

ממשלת נתניהו אישרה את המשך תוכנית החומש למגזר הערבי

במסגרת תקציב המדינה, חברי הכנסת אישרו הלילה את המשך תוכנית החומש למגזר הערבי, על סך 26.5 מיליארד שקלים. רק אתמול עמד ראש הממשלה נתניהו על דוכן הנואמים במליאת הכנסת והאשים את ממשלת בנט לפיד: "הבטחתם למנסור עבאס ולאחים המוסלמים 53 מיליארד ש"ח"

ממשלת נתניהו אישרה את המשך תוכנית החומש למגזר הערבי
נתניהו והשרים אחרי העברת התקציב צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במסגרת העברת תקציב המדינה לשנת 2023-2024 אישרו חברי הכנסת להמשיך את תוכנית החומש למגזר הערבי, בסך 26.5 מיליארד שקלים. תוכנית אותה יזמה ממשלת בנט ולפיד וזכתה למתקפות חריפות מצד נתניהו סמוטריץ' וחברי הכנסת של הימין. 

נזכיר כי ראש הממשלה נתניהו תקף את העברת התקציב לרע"מ וטען כי "הממשלה מעלה מיסים כדי לתת 50 מיליארד שקלים למנסור עבאס".

רק אתמול (שלישי) עמד ראש הממשלה נתניהו על דוכן הנואמים בכנסת והאשים את האופוזיציה: "אתם מדברים על 14 מיליארד תקציבים קואליציוניים. כשהבטחתם למנסור עבאס ולאחים המוסלמים 53 מיליארד אלו היו כספים קואליציוניים בלי פיקוח. ביחס לטענות לגבי אחינו בציבור החרדי".

נתניהו הוסיף: "אני בעד כניסה לשוק העבודה ואני גאה בזה שאני משווים תנאים כי ילד חרדי הוא כמו ילד דתי וכמו ילד מסורתי וכמו ילד חילוני וכמו ילד ערבי. אנו שומעים את הביטויים של "מוצצי דם", אי אפשר לקבל את הדברים האלו. אנו מבקש מכם – אל תצדיקו את ההסתה הפרועה הזו".

כזכור, בתום דיון של 36 שעות, ולאחר שעות רבות של הצבעות ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה, תקציב המדינה לשנת 2023 ולשנת 2024, עבר הבוקר באופן סופי במליאת הכנסת יחד עם חוק ההסדרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לכתבים לאחר ההצבעה כי "זהו שחר של יום חדש". נתניהו הוסיף: "סיימנו את ההצבעות 12 שעות יותר מוקדם ממה שחשבנו".

במקביל נתניהו כתב בטוויטר: "ניצחנו בבחירות העברנו תקציב ממשיכים ל-4 שנים טובות".

בהצבעה האחרונה תמכו 64 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על 484 מיליארד ₪ ובשנת 2024 יעמוד על 514 מיליארד ₪.

תקציב משרד החינוך יעמוד על כ-77 מיליארד שקלים וכ-82 מיליארד שקלים בהתאמה, תקציב הביטחון על כ-63 מיליארד שקלים וכ-64 מיליארד שקלים ותקציב משרד הבריאות על כ-44 מיליארד שקלים בשנת 2023 ו50 מיליארד שקלים בשנת 2024.

כמו כן, אושר חוק ההסדרים הכולל בתוכו צעדים להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים ומתמקד בחמישה יעדים מרכזיים: האצת תשתיות וטיפול בשוק הדיור, הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות, חיזוק ההון האנושי, הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה למגזר העסקי ולאזרח וייעול המגזר הציבורי.

 

 

המגזר הערבי בנימין נתניהו יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד