כ"ו אלול התשפ"ד
29.09.2024
לאחר לילה לבן

תקציב המדינה לשנים 2023-2024 אושר סופית במליאת הכנסת

בתום דיון ארוך שארך כ-36 שעות, אושר תקציב המדינה לשנים 2023-2024 יחד עם חוק ההסדרים. 64 תמכו, לעומת 56 שהתנגדו | ראש הממשלה נתניהו הגיב מיד לאחר מכן ואמר: "זהו שחר של יום חדש". שר האוצר סמוטריץ': "תקציב המדינה לשנים 2023-2024 הוא תקציב מדינה מצוין"

תקציב המדינה לשנים 2023-2024 אושר סופית במליאת הכנסת
ראשי הקואליציה בסלפי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בתום דיון של 36 שעות, ולאחר שעות רבות של הצבעות ולאחר שנדחו כל ההסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה, תקציב המדינה לשנת 2023 ולשנת 2024, עבר הבוקר (חמישי) באופן סופי במליאת הכנסת יחד עם חוק ההסדרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לכתבים לאחר ההצבעה כי "זהו שחר של יום חדש". נתניהו הוסיף: "סיימנו את ההצבעות 12 שעות יותר מוקדם ממה שחשבנו".

נתניהו כתב בטוויטר: "ניצחנו בבחירות העברנו תקציב ממשיכים ל-4 שנים טובות".

ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר ויו"ר הקואליציה אופיר כץ חוגגים לאחר אישור התקציב.

בהצבעה האחרונה תמכו 64 חברי כנסת לעומת 56 שהתנגדו. תקציב המדינה לשנת 2023 יעמוד על 484 מיליארד ₪ ובשנת 2024 יעמוד על 514 מיליארד ₪.

תקציב משרד החינוך יעמוד על כ-77 מיליארד שקלים וכ-82 מיליארד שקלים בהתאמה, תקציב הביטחון על כ-63 מיליארד שקלים וכ-64 מיליארד שקלים ותקציב משרד הבריאות על כ-44 מיליארד שקלים בשנת 2023 ו50 מיליארד שקלים בשנת 2024.

כמו כן, אושר חוק ההסדרים הכולל בתוכו צעדים להאצת הצמיחה והעלאת רמת החיים ומתמקד בחמישה יעדים מרכזיים: האצת תשתיות וטיפול בשוק הדיור, הגברת התחרות והפחתת הריכוזיות, חיזוק ההון האנושי, הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה למגזר העסקי ולאזרח וייעול המגזר הציבורי.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' אמר: "תקציב המדינה לשנים 2023-2024 הוא תקציב מדינה מצוין. הוא מוטה צמיחה, תשתיות, עידוד השקעות הון בהייטק, בחקלאות, השקעה אדירה במערכת הבריאות שהוזנחה במשך שנים, השקעה אדירה במשילות ובמערכת הביטחון, השקעה אדירה בהשכלה גבוהה ובמערכת החינוך על כל רבדיה".

שר האוצר סמוטריץ אחרי אישור התקציב

סמוטיריץ' הוסיף: "המשק הישראלי הוא משק חזק. הכלכלה שלנו היא מהכלכלות הטובות והיציבות בעולם. כשהיו סערות כלכליות בעבר, היינו הראשונים לצאת מהן. זה גם מה שיקרה עכשיו והרבה בזכות התקציב וחוק ההסדרים אותם אישרנו כעת.

כשגיבשנו את התקציב, שמנו מול עינינו מטרה מרכזית אחת - המשך הצמיחה. נתוני המאקרו של ישראל הם מהטובים ביותר שידענו ואני מתעקש להמשיך ולשמר את הנתונים הטובים הללו".

עוד אמר סמוטריץ': "בחוק ההסדרים ישנם רפורמות משמעותיות ומהותיות שקריטיות למאבק ביוקר המחיה ולייעול ושדרוג רמת החיים בישראל. קרן הארנונה שתביא סוף סוף לתיקון עיוות ארוך שנים ותתמרץ ראשי רשויות לתעדף בניית יחידות דיור למגורים - מהלך שיביא בוודאות להורדת יוקר הדיור.

חוק תשתיות לאומיות שנמצא אף הוא בחוק ההסדרים, יביא לקיצור תהליכים וישפר דרמטית את בניית התשתיות והפרוייקטים הלאומיים. רפורמת הפטם שתביא להוזלה משמעותית במחירי העופות. רפורמת הייבוא שתביא להוזלה משמעותית במחירי הבשר.

חוק הגנת הצומח שיביא להוזלה משמעותית של פירות וירקות ויסייע לחקלאים להמשיך ולהתפתח. חוק האשראי, חוק הבנקאות, פקודת הרוקחים, חוק פינוי פינוי המלחמה בהון השחור ועוד חוקים ורפורמות משמעותיות שבמשך שנים נמנעו מלחוקק אותם ובחוק ההסדרים שאושר היום - הם נכנסו לספר החוקים של מדינת ישראל למען כולנו".

לסיום אמר: "אזרחי ישראל, התקציב וחוק ההסדרים שאושרו היום הם בשורה אדירה לכלכלת ישראל, למשק הישראלי ולכולנו. נמשיך להיאבק ביוקר המחיה ועם התקציב הטוב ביותר שאושר היום, המלאכה תיעשה מדויקת ונכונה יותר.

אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשותפיי לקואליציה על עבודה משותפת לטובת אזרחי ישראל. אישור התקציב משקף את יציבות הממשלה. נמשיך לעבוד למענכם".

יו״ר הקואליציה אופיר כץ אמר: "עשינו את זה! תקציב 2023-2024 עבר, בשורה ענקית למדינת ישראל ?? 530 הצבעות תקציב, 0 הפסדים!".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר: "העברנו תקציב טוב ואחראי לטובת אזרחי ישראל. כעת המשימה שלנו היא להוריד את יוקר המחיה ולטפל במחירי הדיור לטובת האזרחים כולם, ובעזרת השם כך נעשה".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אמר אחרי העברת התקציב: "בזמן שישנתם עבר התקציב המזיק וההרסני בתולדות המדינה. אין בו שום דבר מלבד סחטנות אינסופית והפרת חוזה עם האוכלוסייה המשרתת והעובדת של מדינת ישראל".

תקציב המדינה בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ אופיר כץ משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}