י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הקואליציה התגבשה לקראת התקציב

נתניהו לאופוזיציה: "הממשלה תמלא את כל ארבע שנותיה"

ראש הממשלה נשא דברים בישיבה של כל חברי הקואליציה לקראת ההצבעות על התקציב. נתניהו אמר: "אנחנו מעבירים תקציב אחראי". נתניהו העביר מסר לאופוזיציה ואמר: "אל תפתחו ציפיות. הממשלה תמלא את כל ארבע שנותיה"

נתניהו לאופוזיציה: "הממשלה תמלא את כל ארבע שנותיה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שלישי) את כל חברי הקואליציה לישיבה לקראת תחילת ההצבעות על תקציב המדינה. נתניהו חלף על פני רבים מחברי הקואליציה ולחץ להם ידיים. נתניהו אמר לביטן: "מחכה לפגישה, בקוצר רוח".

נתניהו נשא דברים בישיבה ואמר: "אנחנו מעבירים תקציב אחראי ששומר על המסגרת, מקבל שבחים מסוכנויות הדירוג. אנחנו פועלים בכל התחומים - נפעל במאבק ביוקר המחיה".

עוד אמר: "נפתיע בתחומי התשתיות, התחבורה, חינוך חינם מגיל 0. היכולת שלנו לעשות את זה נובעת משיתוף הפעולה בין החברים".

נתניהו בגיבוש הקואליציה לפני התקציב

נתניהו הודה ל-64 חברי הקואליציה "על ההתפקדות, האחדות ובנוסף על החברות". ראש הממשלה שיגר מסר לחברי האופוזיציה ואמר: "אל תפתחו ציפיות. הממשלה תמלא את כל ארבע שנותיה".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נשא אף הוא דברים ואמר: "אנו נמצאים ערב אישור תקציב המדינה לשנים 2023-2023. זו היא בשורה חשובה וטובה לאזרחי ישראל וכלכלת ישראל".

סמוטריץ' הוסיף: "בתקציב הזה יש בשורות אדירות, בדיור, בתשתיות, בחינוך, בבריאות, ברווחה, בהתיישבות, בחיזוק הזהות היהודית, בביטחון ובביטחון האישי. נתחיל ממלחמת חורמה ביוקר המחיה".

לדבריו, "בתקופה של סערה עולמית בכלכלה, אנו מעניקים יציבות וודאות למשק ולכלכלה עם תקציב אחראי ומקצועי שמאפשר לנו להילחם ביוקר המחיה ובעליית המחירים של השנים האחרונות ולחולל רפורמות ושינויים שמדינת ישראל זקוקה להם.

עמדנו בפני לחצים אדירים של בעלי אינטרסים, שביתות חסרות אחריות  וקמפיינים של התקשורת ולא התקפלנו. כך בקרן הארנונה שתביא להורדת מחירי הדיור ולצמצום פערים בין המרכז לפריפריה ובשורה של רפורמות נוספות".

לסיום אמר: "אני מודה לראש הממשלה, לשרי הממשלה ולחברי הקואליציה על הגיבוי והתמיכה הגדולה ועל השותפות בהעברת התקציב.

כפי שהוכחנו בתקציב שאנו לא מתקפלים ולא נכנעים כך גם במשימות הבאות העומדות לפנינו ובראשם פירוק המונופולים בתחום המזון ובתחומים נוספים שהתרגלו במשך שנים רבות לשוק ללא תחרות, לא נתקפל בפני אף טייקון או בעל הון ונשים לנגד עיננו רק את הדאגה לאזרחי ישראל".

בנימין נתניהו בצלאל סמוטריץ תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}