י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ירדו מהעץ

נפתר המשבר מול עוצמה יהודית: זה מה שיקבלו

בתום ישיבה ארוכה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הושג הסכם בין עוצמה יהודית לליכוד. על פי ההסכם, משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל תוספת תקציב של 250 מיליון ש"ח בשנת 2024

נפתר המשבר מול עוצמה יהודית: זה מה שיקבלו
בן גביר ונתניהו במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

המשבר בא על פתרונו: בתום ישיבה ארוכה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו, הושג הערב (שני) הסכם בין עוצמה יהודית לליכוד, ולפיו משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יקבל תוספת תקציב של 250 מיליון ש"ח בשנת 2024. המקור התקציבי יהיה מתוך עודפי התקציב של כל משרדי הממשלה לשנת 2023. 

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר והשר לביטחון לאומי אמר: "תוספת התקציב היא בשורה חשובה לתושבי הנגב ולגליל, תוספת שתאפשר לחבר בין תושבי הנגב והגליל למרכז ולצמצם את הפערים - כפי שהתחייבנו בבחירות. אמרנו וחזרנו ואמרנו שלא ניתן להפלות את תושבי הנגב והגליל ואני שמח שהתעקשנו על העקרונות הללו".

ח"כ יצחק וסרלאוף, שר הנגב והגליל אמר: "יום חשוב לנגב ולגליל. תוספת התקציב תאפשר לנו להוסיף תכניות רבות ומגוונות למען תושבי הנגב והגליל, וכפי שהבטחנו, פיתוח הנגב והגליל הוא בראש סדר העדיפויות שלנו".

כזכור, הבוקר הושג הסכם בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר סמוטריץ׳ לבין סיעת יהדות התורה. בהתאם להסכם הוחלט כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות - עד 250 מיליון ש״ח.

בהתאם לסיכום עם יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי.

הדיון על תקציב מדינת ישראל החל הבוקר (שני) בצל המשבר מול אגודת ישראל ועוצמה יהודית. הדיון על אישור תקציב 2024-2023 החל בשעה 09:00 וההצבעות עליו אמורות להתחיל מחר בערב בשעה 21:00.

 

עוצמה יהודית איתמר בן גביר יצחק וסרלאוף בנימין נתניהו תקציב המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}