כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
בריאיון ראשון

הנשיא לשעבר: "אי אפשר להתפשר על הדמוקרטיה"

הנשיא לשעבר רובי ריבלין שבר שתיקה בריאיון ראשון אחרי שעזב את תפקיד נשיא המדינה. בין היתר אמר: "אתה לא יכול להתפשר על הדמוקרטיה. אי אפשר להסכים לחצי דמוקרטיה ולוותר על חציה האחר"

הנשיא לשעבר: "אי אפשר להתפשר על הדמוקרטיה"
בנימין נתניהו וראובן ריבלין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בריאיון ראשון מאז עזב את תפקיד הנשיא, למטה המרכזי בחדשות 13, סיפר הנשיא לשעבר רובי ריבלין על השיחה עם נתניהו בטקס ביום הזיכרון האחרון: "דיברנו על משפחה שבניה נהרגו, שמעתי שאמרו שנתניהו ואני אמורים להיפגש- אני לא יודע על כך".

ריבלין חשף את מאחורי הקלעים של המשא ומתן להקמת ממשלת נתניהו-גנץ: "נתניהו התעקש שיקיים את הרוטציה עם גנץ. התרשמתי שנתניהו באמת התכוון להבטיח, לא תמיד אצל פוליטיקאים זה במקשה אחת עם לקיים. גנץ ביקש ממני ערבות לרוטציה, לא יכולתי כי לא הייתי בטוח בלשון המעטה שנתניהו יקיים. נתניהו בדרך כלל כשהוא מבטיח, גם אם הוא לא מקיים, הוא באמת התכוון. יש לנתניהו נטייה לשכוח דברים שדיברנו, דמיוני הרבה יותר מתון".

ריבלין אמר על הטלת המנדט על נתניהו עם כתב אישום: "התייעצתי עם גדולי המשפטנים. שקלתי כל מילה בנאום הטלת המנדט על נתניהו. הייתה שאלה מוסרית ערכית. אין בפרוטוקול חובה לזמן את נתניהו לקבל את המנדט, חשבתי שמכתב מספיק".

הנשיא לשעבר ריבלין אמר על המו"מ בבית הנשיא: "הנשיא הרצוג חייב למלא את סמכויותיו- אם הוא עושה טוב או לא, ישפוט כל אזרח. בפשרה אתה לא יכול להתפשר על הדמוקרטיה. אי אפשר להסכים לחצי דמוקרטיה ולוותר על חציה האחר. בלי הפרדת רשויות ושמירה על עצמאות ביהמ״ש - אנחנו נכים בדמוקרטיה שאנחנו מתפארים בה".

ריבלין אמר על חברותו של בן גביר בממשלה: "לא טוב הדבר בעיניי. בגין לא היה מקים ממשלה עם גורם לא דמוקרטי ויהודי כפי שתפס את היהדות".

בהתייחסו לליל פיטורי גלנט: "שאלתי את עצמי למה אני לא יוצא לרחובות. זה היה ערב של חרדה גדולה על המתנהל בכל המערכת. התקשרתי לגלנט ואמרתי לו כל הכבוד לאנשים אמיצים שעומדים על דעתם גם כשעתידם האישי על כף המאזניים. הוא עשה מהלך אמיץ".

רובי ריבלין הרפורמה המשפטית ראש הממשלה יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}