י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התפתחות מפתיעה

המדליף שיתף מידע רגיש עם אנשים במדינות זרות

הצעיר בן ה-21 שהואשם בהדלפות מסווגות של הפנטגון, שיתף מידע רגיש עם אנשים במדינות זרות ואמר שוב ושוב לחבריו שהוא מפר חוקי צבא עליהם חתם, כך טענו התובעים הפדרליים בבית המשפט  

המדליף שיתף מידע רגיש עם אנשים במדינות זרות
מעצרו של המדליף הלאומי צילום: צילום מסך

ג'ק דאגלס טייקסיירה, איש המשמר הלאומי של ארה"ב שהואשם בהדלפת המסמכי הפנטגון, בן 21 וחבר במשמר הלאומי של מסצ'וסטס, שיתף מידע רגיש עם אנשים במדינות זרות ואמר שוב ושוב לחבריו שהוא מפר חוקי צבא עליהם חתם, כך טענו התובעים הפדרליים בבית המשפט.

התובעים ביקשו בבית המשפט המחוזי במסצ'וסטס להשאיר את טייקסיירה במעצר עד למשפט. עורכי הדין של טייקסיירה הגישו בקשה משלהם וביקשו מבית המשפט לשחררו.

טייקסיירה נעצר והואשם בחודש שעבר בהעברת מידע לא מורשה של ההגנה הלאומית, ושמירת מסמכים מסווגים ללא הרשאה. הוא נלקח למעצר מספר ימים לאחר שמאות מסמכים מסווגים בארה"ב החלו להסתובב ברשת, וחשפו את סודות ארה"ב על המלחמה באוקראינה, סין, טייוואן ישראל ועוד.

התובעים אמרו כי בניגוד לטענות ההגנה, לא רק שהוא שיתף מידע ממשלתי רגיש עם קבוצה קטנה מאוד של אנשים, אלא "פרסם ישירות מידע מסווג למספר שרתים בפלטפורמת המדיה החברתית במהלך חודשים רבים" כולל בשרת אחד עם לפחות 150 משתמשים פעילים באותו זמן.

"בין האנשים שאיתם שיתף הנאשם מידע ממשלתי יש מספר אנשים שמתגוררים במדינות אחרות ואשר התחברו לפלטפורמת המדיה החברתית באמצעות כתובות IP זרות", אמרו התובעים. התובעים אמרו כי טייקסיירה צפוי לעונש מאסר משמעותי אם יורשע.

 

 

הדלפה מסמכים מסווגים מדינת מסצ'וסטס מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}