י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
מתיחות סביב אירועי יום ירושלים

השר וסרלאוף, רעייתו של בן גביר וח"כים מהליכוד עלו להר הבית

יום ירושלים: השר וסרלאוף ושלושה ח"כים מהליכוד עלו לרחבת הר הבית. ח"כ ביטן: "אנשים הפכו לקיצוניים. זה לא ראוי ולא נותן שום דבר" | בארגון חמאס מאיימים: אנחנו קוראים לצאת לאל-אקצא וליצור עימותים בכיכרותיו כדי להגן עליו ולהסלים את זירות העימות עם הכיבוש"

השר וסרלאוף, רעייתו של בן גביר וח"כים מהליכוד עלו להר הבית
יהודים הבוקר בהר הבית צילום: בידינו למען הר הבית

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי יצחק וסרלאוף (עוצמה יהודית) ואילה בן גביר, אשתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, עלו הבוקר (חמישי) להר הבית לרגל יום ירושלים שחל היום (חמישי).  "התגעגעתי" אמר וסרלאוף לאחר עלייתו להר.

אל רחבת הר הבית עלו גם ח"כ אריאל קלנר, עמית הלוי ודן אילוז מהליכוד. ח"כ דוד ביטן הסתייג מעלייתם, ואמר בריאיון לגל"צ כי "לא ראוי שחברי כנסת מהליכוד עולים להר הבית, זה לא מה שצריך לעשות. אנשים הפכו להיות יותר קיצוניים ממה שהם צריכים להיות, וזה לא התפקיד של הליכוד להראות את הקיצוניות הזו - זה לא נותן שום דבר".

במשטרה חוששים כי חלק מהמבקרים היהודים ינסו להכניס למתחם דגלי ישראל בניגוד לנהלים. בשעות הצהריים צפויה המשטרה לסגור רחובות במרכז ירושלים וליד העיר העתיקה ובשעות אחר הצהריים יחל המצעד.

ח"כ עאידה תומא סלימאן (חד"ש) גינתה בריאיון ל-ynet radio את עליית חברי הכנסת והשרים להר הבית. "זה לא מצעד הדגלים, זה מצעד הפאשיזם והבושה. למה לא רוקדים עם דגלים בבת ים או בתל אביב? כי הם יודעים ששם זה חלק מהמדינה ובירושלים הם צריכים להנכיח את הכיבוש, הם רוצים לתקוע אצבע בעין של הפלסטינים והלגיד 'הנה, אנחנו כאן'", היא אמרה. "שרי הממשלה וחברי הכנסת שעולים ומתנהגים כמו נערי גבעות לא יכולים להיות אחראים על שום דבר".

אף שאין התרעות קונקרטיות, המתח לקראת מצעד הדגלים המסורתי שצפוי לצאת לדרכו היום בשעה 16:00 בהשתתפות עשרות אלפים על פי ההערכות הוא עצום. ברחבי ירושלים ייפרסו היום יותר מ-3,000 שוטרים כדי לאבטח את האירועים. לטענת הפלסטינים, מסגד אל-אקצא ריק כמעט לחלוטין ממתפללים מוסלמים לאחר פינוי המתבצרים ב-06:00 בבוקר.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הזהיר אמש כי "גורמי טרור שמונעים מאיראן, דרך חיזבאללה, חמאס וג'יהאד אסלאמי קיצוני, זורעים ברשתות החברתיות מידע כוזב על אודות מסלול מצעד הדגלים - ומטרתם לייצר הסתה פרועה לטרור נגד רבבות הישראלים שיציינו את יום ירושלים בשורת אירועים". גם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן אמר כי ברשתות החברתיות מצטיירת תמונה מסיתה נגד המשתתפים. "ההסתה ברשתות החברתיות גוברת תוך שימוש בשקרים, הפחדות וסיסמאות חסרות אחיזה במציאות", הוא אמר.

"מסגד אל-אקצא הוא קו אדום", הזהיר אמש בכיר חמאס איסמעיל רדואן. הבוקר חמאס שב ואיים. "המאבק שלנו עם הכיבוש הישראלי על זהות מסגד אל-אקצא המבורך נמשך", אמר דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע. "לא נאפשר לכיבוש להעביר תוכנית להרחבת ריבונותו או לכפות את שליטתו על ידי עריכת צעדת הדגלים עבור המתנחלים. אנחנו קוראים לצאת לאל-אקצא וליצור עימותים בכיכרותיו כדי להגן עליו ולהסלים את זירות העימות עם הכיבוש".

בתוך כך, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ קורא הבוקר לכל הצועדים במצעד הדגלים לשמור על כבודה של ירושלים: "אני קורא לכל הצועדים לקדש שם שמים ולהבליט את הנהגתינו: "שלא עשנו כגויי הארצות ולא שמנו כמשפחות האדמה". חשוב, כי הצעדה תהיה תוך שמירה על קדושת המעמד בדרך ארץ שקדמה לתורה ובכבוד לכל אדם. כבודה של ירושלים וכבודו של הכותל המערבי יהיו לנגד עיני כולנו."

חמאס הר הבית יום ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}