י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
"לא מצאו אותו בשום מקום"

צרפת הוציאה צו מעצר לנגיד הלבנוני - שבתגובה 'נעלם'

ריאד סלאמה, נגיד הבנק המרכזי של לבנון, לא הופיע בפני התובעים הצרפתיים לחקירה בפריז שהיתה צפויה היום | חקירה בנושא הלבנת הון לכאורה והתעשרות בלתי חוקית  

 צרפת הוציאה צו מעצר לנגיד הלבנוני -  שבתגובה 'נעלם'
pixabay


התביעה הצרפתית הוציאה צו מעצר לנגיד הבנק המרכזי של לבנון, ריאד סלאמה, שבתגובה, תקף את המהלך החריג והבטיח לערער. הצו הוצא בעקבות אי התייצבותו של סלאמה בפני התובעים הצרפתיים היום (שלישי) כדי להיחקר באשמת שחיתות.

סלאמה, בן 72, היה יעד לסדרה של חקירות שיפוטיות בלבנון ומחוץ אליה בשל מספר האשמות הכוללות הונאה, הלבנת הון והתעשרות בלתי חוקית. החוקרים האירופאים, שבדקו את ההון שצבר במהלך שלושה עשורים בתפקידו, זימנו אותו לחקירה וקבעו שימוע בפריז ליום שלישי.

צוות חקירה אירופאי מצרפת, גרמניה ולוקסמבורג מנהל כנגדו חקירת שחיתות בתחום של פשעים פיננסיים, כולל התעשרות בלתי חוקית והלבנה לכאורה של 330 מיליון דולר.

במהלך ביקור בלבנון בחודש מרץ האחרון, משלחת אירופית חקרה את סלאמה על נכסיו והשקעותיו של הבנק המרכזי הלבנוני מחוץ למדינה. בנוסף, הנגיד לא סיפק תשובות משכנעות בנוגע לדירה בפריז שבבעלותו וחברת הברוקראז' של אחיו, ראג'ה סלאמה שרשומה באיי הבתולה הבריטיים, שרשמה את אחיו של סלאמה כמנהל שלה.

על פי החשד, הוא תיווך בעמלה באג"ח אוצר לבנוניות ובאג"ח אירו, שלכאורה הועברה לאחר מכן לחשבונות בנק בחו"ל.

סלאמה הכחיש שוב ושוב את כל ההאשמות נגדו. הוא התעקש שהעושר שלו מגיע מעבודתו הקודמת כבנקאי השקעות בחברת מריל לינץ', וכן הוא ירש נכסים והשקעות.ראש הבנק המרכזי לא התייצב בפני שופט בפריז לאחר שהרשויות בלבנון לא מסרו לו את הזימון הרשמי.

"שוטרים לבנונים ביקרו בבנק המרכזי ארבע פעמים בשבוע שעבר כדי למסור לריאד סלאמה זימון רשמי" אמר גורם משפטי לסוכנות הידיעות הצרפתית, "אבל הם לא מצאו אותו בשום מקום" מקום הימצאו של סלאמה לא היה ידוע. הזימון הוחזר למערכת המשפט של לבנון, שאמורה להודיע ​​לרשויות הצרפתיות, אמר הפקיד.

 

לבנון נגיד שחיתות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}