כ"ה סיון התשפ"ד
01.07.2024
סכום אסטרונומי

ההצעה הסודית של ממשלת בנט-לפיד לח"כים החרדים נחשפת

בנט, ליברמן ולפיד הציעו יותר ממיליארד שקלים לשני חברי כנסת חרדים כשהיו באופוזיציה בתמורה להצבעה יחד איתם על תקציב המדינה. המהלך נועד "לתקוע אצבע בעין" של נתניהו ולהראות לו שחבריו לאופוזיציה מוכנים לתמוך בממשלתם ולתת לה לגיטימציה | אלה הסכומים

ההצעה הסודית של ממשלת בנט-לפיד לח"כים החרדים נחשפת
ליברמן עם לפיד ובנט צילום: באדיבות המצלם

ההצעה הסודית של ממשלת בנט-לפיד לחרדים נחשפת: מסמך שפורסם הערב (שני) ב'כאן 11' מגלה שנפתלי בנט אז ראש הממשלה, אביגדור ליברמן - אז שר האוצר ויאיר לפיד - אז שר החוץ וראש הממשלה החליפי, הציעו יותר ממיליארד שקלים לחרדים. ההצעה כללה מאות מיליונים למוסדות פטור, לשיעורי תורה ונושאי יהדות. הכסף היה מועבר אם חברי הכנסת מאיר פרוש וישראל אייכלר היו מצביעים בעד התקציב.

המסמך שנחשף הערב הוא מסמך רשמי שהוכן באגף התקציבים של משרד האוצר, והוא הגיע לשלב של הודעה לחברי הכנסת - שאם הייתה נמסרת הייתה מהווה דרמה של ממש.

כך היו אמורים להודיע כשעה לפני העברת התקציב: "בטרם אישור חוקי התקציב האמורים לקריאה שנייה ושלישית, אבקש לעדכן כי לפני מספר שעות הושג סיכום בעל פה עם חברי כנסת על אופן ההצבעה על התקציב".

ישראל אייכלר ומאיר פרוש | צילום: Aharon Krohn/Flash90.

פרוש ואייכלר ניהלו משא ומתן עם גורמים בקואליציה באותה התקופה בנושא. המהלך נועד "לתקוע אצבע בעין" של נתניהו ולהראות לו שחברים בקואליציה שלו מוכנים לתמוך בממשלת בנט-לפיד.

מלשכת לפיד נמסר: "אנחנו לא מכירים אף מסמך כזה, וככל הידוע לנו לא הייתה שום סגירה עם המפלגות החרדיות על תמיכה בתקציב תמורת תקציבים".

ליברמן הכחיש את הידיעה ומסר בתגובה: "שר האוצר לשעבר אישר להעביר תקציבים ייחודיים אך ורק לתכניות שישלבו את החרדים בשוק העבודה. השר לשעבר התנגד לכניסת עסקני ש״ס ויהדות התורה לממשלה".

לעומת לפיד, ח"כ משה טור פז מ'יש עתיד' אישר את הידיעה ב'כאן 11' לשאלת ח"כ אוריאל בוסו מש"ס במליאת הכנסת.

איווט ליברמן יאיר לפיד ישראל אייכלר מאיר פרוש מיליארדים תקציב לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד