כ"ח סיון התשפ"ד
04.07.2024
שכר הדירה קופץ

זינוק במדד המחירים; אין התמתנות באינפלציה

מדד המחירים לצרכן של חודש שעבר פורסם היום ע"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וממנו עולה כי שיעור האינפלציה בישראל נותר על 5 אחוזים | כיצד זה ישפיע על החלטת הריבית הצפויה?

זינוק במדד המחירים; אין התמתנות באינפלציה
כרטיס אשראי. אילוסטרציה צילום: unsplash

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את נתוני מדד המחירים לצרכן לחודש שעבר (אפריל). מנתוני הלשכה עולה כי המדד עלה ב-0.8 אחוז ובסך הכול נותר על חמישה אחוזים. זאת בהשוואה לרמה של חמישה אחוזים שנרשמה גם בחודש הקודם.

עליות מחירים נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים (4%), תחבורה (2.5%), הלבשה והנעלה (1.9%), תרבות ובידור (1.8%), דיור (0.5%) וכן מחירי המזון (0.4%). עליה נרשמה גם בשכר הדירה החודשי, לשוכרים שחידשו חוזה, נרשמה עלייה של כ-3.6% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של כ-9% (שנובעת בעיקר מאזורי הביקוש).

האינפלציה בישראל עדיין נחשבת גבוהה ונמצאת הרבה מעבר לטווח היעד של בנק ישראל שעומד על בין 1 ל-3 אחוזים.

בעוד שבוע צפויה להתפרסם החלטת הריבית של בנק ישראל והצפייה היא להעלאת ריבית נוספת, ייתכן שגם האחרונה בסדרת ההעלאות הנוכחית. זאת בהמשך לדבריו של נגיד הבנק האמריקאי שהודיע כי כרגע הם לא מתכננים עוד העלאה בכדי לא לגרור את המשק למיתון.

גל ההתייקרויות עליו אנו מתבשרים מידי יום בשבועות האחרונים, שהחל במחירי החלב המפוקח ושאינו וכן על עוד עשרות מוצרים, עוד לא משפיע על המדד שפורסם, בשל העובדה שהנתונים עליו נאספו בחודש שעבר. המדד הרלוונטי יתפרסם בחודש הבא והוא עשוי לשקף את העלייה הנרחבת של מחירי המוצרים של היצרניות והיבואניות הגדולות במשק.

מהנתונים עולה כי הירידה המתונה בקצב האינפלציה מוכיחה כי המדיניות של בנק ישראל, שהעלה את הריבית לשיעור של 4.5 אחוזים, אפקטיבית. וההערכות הן שבעוד כשנה נשוב עמוד ביעדי האינפלציה. 

מדד המחירים לצרכן אינפלציה בנק ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד