כ"ט סיון התשפ"ד
05.07.2024
"הסדר מדיני"

מעצמת הענק שמתערבת במלחמת רוסיה אוקראינה

דובר רוסית שוטפת: לי הוי הוא הפקיד הסיני הבכיר ביותר שביקר באוקראינה מאז החלה רוסיה בפלישה בפברואר 2022 | הוא יוצא למסע שמטרתו להביא להסדר בין המדינות

מעצמת הענק שמתערבת במלחמת רוסיה אוקראינה
חיילים סינים מתאמנים צילום: Pixabay

שליח סיני בכיר יוצא לסבב פגישות באירופה, אותו יפתח תחילה באוקראינה ולבסוף יגיע לרוסיה, במסלול שלדברי בייג'ין נועד לדון ב"הסדר מדיני" למשבר באוקראינה.

לי הוי, הנציג המיוחד של סין לענייני אירו-אסיה מאז 2019 ושגרירה לשעבר ברוסיה, יבקר גם בפולין, צרפת וגרמניה במסעו, כך הודיע ​​משרד החוץ בשבוע שעבר, "לצורך תקשורת מעמיקה עם מפלגות שונות למען מסע פוליטי להסדרת המשבר באוקראינה".

לי, דובר רוסית שוטפת, הוא הפקיד הסיני הבכיר ביותר שביקר באוקראינה מאז שרוסיה פתחה במבצע הצבאי בפברואר 2022, ומסעו עשוי להתחיל בזמן בו תחל מתקפת הנגד הצפויה של אוקראינה לכיבוש מחדש של שטחים שנתפסו ונכבשו על ידי רוסיה.

הביקור מגיע לאחר שנשיא סין, שי ג'ינפינג, קיים שיחת טלפון בסוף החודש שעבר עם מקבילו האוקראיני וולודימיר זלנסקי, השיחה הראשונה בזמן המלחמה בין שני המנהיגים. זלנסקי תיאר את השיחה בת השעה כ"ארוכה ומשמעותית", בעוד ששי אמר כי "עמדת הליבה של סין היא לקדם שלום באמצעות שיחות".

ביום השנה הראשון לפלישה, סין פרסמה הצעה בת 12 נקודות לשלום - עמדת סין לגבי הסדר המדיני של המשבר באוקראינה - שנתקלה בספקנות מסוימת במערב לאור קשריה של בייג'ינג עם רוסיה. היא קראה ל"שני הצדדים" להסכים להורדה הדרגתית ולנטוש את "מנטליות המלחמה הקרה".

בייג'ין לא גינתה במפורש את מוסקבה על הפלישה, שהגיעה פחות משלושה שבועות לאחר ששתי המדינות התחייבו לשותפות "ללא גבולות". במרץ, שי נסע למוסקבה לפגוש את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כאשר השניים חתמו על הסכם להביא את היחסים בין שתי מדינותיהם ל"עידן חדש".

לי בילה את כל הקריירה הדיפלומטית שלו במדינות ברית המועצות והמדינות שצמחו בעקבות נפילתה מאז הצטרפותו למחלקת העניינים הסובייטיים ומזרח אירופה של משרד החוץ ב-1975.

מאז שיחת שי-זלנסקי, כמה מנהיגים אירופיים, כולל נשיא צרפת עמנואל מקרון ונשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין, נסעו לבייג'ינג ודחקו בסין למלא תפקיד פעיל יותר בבלימת פעולותיה של מוסקבה. קייב שללה את הרעיון של וויתורים טריטוריאליים לרוסיה ואמרה שהיא רוצה כל סנטימטר מאדמתה בחזרה. רוסיה פלשה ואז סיפחה את חצי האי קרים ב-2014 - מהלך שזכה לגינוי נרחב באותה תקופה - ובספטמבר בשנה שעברה הודיעה שסיפחה ארבעה אזורים נוספים במזרח אוקראינה.

סין מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד