כ"ה אלול התשפ"ד
28.09.2024
"עמך עמי ואלוהיך אלוהי"

בכיר רוסי לשעבר: "אשתי היא הכוח שגרם לי להתקרב ליהדות ולדת"

ליאוניד וולקוב, פוליטיקאי רוסי שהיה ראש הסגל של איש האופוזיציה אלכסיי נבלני לבחירות לנשיאות ב-2018, סיפר בראיון לאירינה שיקמן, עיתונאית רוסית עצמאית כי הוא נהנה מאד להיות דתי ולשמור שבת

בכיר רוסי לשעבר: "אשתי היא הכוח שגרם לי להתקרב ליהדות ולדת"
שולחן שבת. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ראש לשכתו לשעבר של מנהיג האופוזיציה החזקה ביותר של רוסיה לנשיא ולדימיר פוטין התראיין בסוף השבוע לעיתונאית הרוסית העצמאית אירינה שיקמן, ודיבר על היותו יהודי אורתודוקסי ועל הגיור שאשתו עברה. ליאוניד וולקוב, היה ראש הסגל של איש האופוזיציה אלכסיי נבלני לבחירות לנשיאות ב-2018.

נבלני מרצה עונש מאסר ארוך בשל שלל אישומים מופרכים וסובל מרדיפה פוליטית נוראה. נבלני נשלח לכלא לתשע שנים לאחר שנמצא אשם במעילה ובזיון בית המשפט. וולקוב שימש גם כיו"ר הקרן נגד שחיתות עד 2023.

שיקמן אמרה שהיא רצתה לראיין במקור את וולקוב ביום שישי, אבל הוא ענה "מצטער, אני לא יכול לעשות את הראיון בשבת".

שיקמן שאלה אותו מתי הוא נעשה כל כך דתי, או "אורתודוכסי" וולקוב השיב כי "תמיד הייתה לי זהות יהודית", אך הוסיף כי הוא היה מאוד חילוני ואתאיסט. הוא אמר שהיהדות היא "מערכת של אמונות וערכים", וסיפר כי בשנת 2015 שאל את אשתו אם היא רוצה ללכת לבית כנסת במוסקבה כי זה היה ערב ראש השנה, "כדי לקנות סופגניות", שכן בחג זה נהוג לאכול אוכל מתוק. הם הלכו לבית הכנסת מרינה גרוב במוסקבה ושם התחילו להתקרב ליהדות, אשתו אנה התגיירה לאחר שלוש שנות לימוד בהן התעמקה ביהדות וגם באורח החיים היהודי.

הוא הוסיף כי אשתו היתה הכוח שגרם להם להתקרב ליהדות ולדת. וולקוב דיבר על מה שהוא אוהב בחיים היהודיים הדתיים, כמו למשל שמירת שבת, "צריך תמיד לדאוג שביום שישי אחר הצהריים תוכל לטוס הביתה מספיק בזמן", אמר וולקוב והסביר שהתנהגות מסוג זה גורמת לך "להבין מה ילדים רואים ולדעת שלא משנה היכן אבא או אמא היו במהלך השבוע, מובטחות להם 25 שעות ביחד עם כל המשפחה, כשכולם בלי טלפונים סלולריים וכשאף אחד לא עסוק".

לשאלה אם הוא לא מדליק חשמל בשבת, אמר וולקוב כי הוא "רחוק מלהיות מושלם", לגבי שמירת המצוות שלו, "אבל אנחנו משתדלים לציית כמה שאפשר". הוא סיפר שאנה והוא נישאו בשנית בטקס חתונה יהודי לאחר השלמת גיורה.

וולקוב הוסיף כי הם שומרים על כשרות, נושא שעשוי להיות "קשה מאוד", לפעמים למצוא אוכל מתאים ב"מדינות אירופה שבהן אין כמעט יהודים ואין תשתית יהודית", או מסעדות כשרות.

וולקוב שיתף כי הפעם היחידה מאז שהפך לדתי שנסע בשבת הייתה ב-22 באוגוסט 2020, אז הוא הצטרף לבוס שלו, נבלני, שהיה מורעל ושרוי בתרדמת ונסע לגרמניה כדי לקבל עזרה רפואית, כך שזה היה פיקוח נפש.

הוא סיפר כי התייעץ עם רבותיו לפני שעשה זאת. "התקשרתי לרבנים שלי ואמרתי שאני חושב שבמצבים האלה אני לא יכול לשמור שבת בגלל מה שנחשב פיקוח נפש".

שמירת שבת רוסיה אלכסיי נבלני גיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}