הנה זה בא: התוכנית שתפתור את בעיית הפקקים בירושלים
אושרה להפקדה התוכנית להקמת קו התכלת של הרכבת הקלה, שיחבר בין שכונותיה הדרומיות של ירושלים לשכונות הצפוניות של העיר | קו התכלת יבוצע כחלק מתכנית הקו הכחול המיועד להיפתח עד שנת 2030
- קובי ברקת
- כ"ג אייר התשפ"ג
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בירושלים אישרה הבוקר (ראשון) להפקדה את התכנית להקמת קו התכלת של הרכבת הקלה, שיחבר בין שכונותיה הדרומיות של ירושלים לשכונות הצפוניות של העיר. קו התכלת יבוצע כחלק מתכנית הקו הכחול המיועד להיפתח עד שנת 2030.
קו התכלת, שיהיה הקו השישי במערך הסופי של שמונה קווי הרכבת הקלה שמתוכננים לפעול עד סוף העשור, מחבר את הר הצופים ושכונת מלחה שבדרום העיר וייתן מענה לחיבור מרכזים אורבניים מרכזיים ובהם מלחה, תלפיות, עמק רפאים, מרכז העיר, גבעת התחמושת והר הצופים.
הדמיה/קרדיט: צוות אב לתחבורה ירושלים
הקו חופף במרבית אורכו לתוואי הקו הירוק והקו הכחול שכבר אושרו לביצוע, וכולל מקטע חדש המחבר בין קווים מרכזיים ומאפשר מעבר נוח ומהיר ביניהם, וחיבוריות מלאה בין כל שכונות העיר. המקטע שאושר היום מחבר את מנהרת הקו הכחול לקו הירוק באזור הרחובות פיתוחי חותם וקרל נטר.
התוכנית כוללת הוספת מסילה באורך של קילומטר באזור השכונות רמת אשכול וגאולה, שתחבר בין הקו הירוק והקו הכחול, ותאפשר נסיעה רציפה בין שכונות תלפיות וגוננים בדרום העיר להר הצופים בצפונה, לרבות בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית.
לפי התוכנית, תוקם מסילת רכבת קלה לאורך רחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה. התוואי יתחיל ברחוב פיתוחי חותם ויתחבר למקטע התת-קרקעי של הקו הכחול דרך פורטל ויתחבר לקו הירוק ברחוב שרגאי.
רשת הרכבות הקלות תספק כיסוי רחב וחיבור מהיר ויעיל בין שכונות העיר ובין מרכזי הפעילות, ותביא להקלה משמעותית של עומסי התנועה בירושלים, באמצעות תחבורה ציבורית נוחה, בטוחה, מתקדמת וידידותית לסביבה.
הרשת המלאה תכלול שמונה קווים תפעוליים, אשר יפעלו בהדרגה במהלך השנים הקרובות. לרשת יתווספו 31 קילומטרים של מסילות ו-52 תחנות חדשות עד תום העשור הנוכחי. לאחר השלמת הקו האדום יוקם הקו הירוק ממלחה וגילה להר הצופים, ובשלב הסופי יוקם הקו הכחול מהר נוף לנווה יעקב.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות