י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024
התקיפות נמשכות

החיסול השישי: מפקד תיק המבצעים בג'יהאד האסלאמי נהרג בתקיפת דירה

איאד אלחסני, מבכירי ארגון הג'יהאד האסלאמי - שהחליף את חליל בהיתיני אשר סוכל ביום הראשון למבצע 'מגן וחץ' - חוסל בתקיפת דירת מסתור בעיר עזה. יחד איתו חוסל פעיל נוסף | אלחסני שימש כמפקד תיק המבצעים של הארגון בכלל הרצועה | תיעוד החיסול

החיסול השישי: מפקד תיק המבצעים בג'יהאד האסלאמי נהרג בתקיפת דירה
הדירה שהופצצה צילום: רשתות ערביות

חיל האוויר תקף אחר הצהריים (שישי) דירה בבניין בן 7 קומות בעיר עזה וחיסל בכיר נוסף בג'יהאד האסלאמי. מדובר בבכיר השישי שמחוסל מאז מבצע 'מגן וחץ'. לפי הדיווחים, כתוצאה מהתקיפה ישנם מספר נפגעים, ביניהם הרוגים. יעד התקיפה, כך לפי הפלסטינים, היה איאד אלחסני בכיר בג'יהאד האסלאמי, שהחליף את חליל אל-בהתיני אשר חוסל בידי צה"ל בפתיחת מבצע מגן וחץ. איאד היה אחראי תיק המבצעים של הג'יהאד והוא נהרג יחד עם עוזרו האישי ששהה עימו בדירה.

הפלסטינים מדווחים כי המחוסל, הינו מהבכירים ביותר בזרוע הצבאית של הג'האד ומבוקש ע"י ישראל למעלה מ-25 שנה. בדיווחים שונים בעזה נטען כי אל-חסני הצליח להימלט רגעים לפני התקיפה אך צה"ל אישר את פרטי החיסול. הג'יהאד האיסלאמי לאחר התקיפות האחרונות ברצועה: "עומק האויב יקבל תקיפות נוספות בתגובה לפגיעה והרס של בתי מגורים".

איאד אל-חסני

 

בהודעת צה"ל השב"כ נאמר כי במבצע משותף תקף חיל האוויר סיכל בדירת מסתור, בכיר בארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, איאד אלחסני, מפקד תיק המבצעים של הארגון בכלל הרצועה. אלחסני, הוביל את תיק המבצעים בארגון וכחלק מכך היווה דמות משמעותית בניהול הלחימה ובקבלת ההחלטות של הארגון. יחד איתו סוכל פעיל גא"פ נוסף. בימים האחרונים ובנוסף על תפקידו, החליף אלחסני את חליל בהיתיני, שסוכל ביום הראשון למבצע "מגן וחץ", בתפקידו כמנהל הלחימה במרחב ברצועה.

הדירה שהותקפה בעזה
אלחסני היה אחראי על יצירת קשר ישיר עם בכירי ארגון הגא"פ, וניהל קשר רציף עם כלל המערכים ברצועה. אלחסני הוא דמות מפתח בארגון, שהיה מעורב בכלל ההחלטות הנוגעות לירי הרקטי ומטחי הרקטות שביצע הארגון לעבר מדינת ישראל. מתוקף תפקידו היה אחראי גם על המטחים לעבר מדינת ישראל בימים האחרונים. אלחסני היה שותף מרכזי בתכנון מתווים התקפיים במטרה לפגוע בתושבי מדינת ישראל והיווה דמות משמעותית במוכנות הארגון ללחימה.

חיסול איאד אלחסני/צילום: דו\"צ

מוקדם יותר החל חיל האוויר לתקוף בתי בכירים בג'יהאד האסלאמי, בתגובה לירי הרקטות לעבר הרי ירושלים. בצהריים לראשונה מאז החל מבצע 'מגן וחץ', אזעקות נשמעו בהרי ירושלים, באזור בית שמש, בגוש עציון ואף בעיר ביתר עילית. תושבים דיווחו של שמיעת פיצוצים ובבית שמש דווח על נפילת רסיסים.

יותר מ-10 פצועים בדירה שהותקפה בעזה

מבצע מגן וחץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}