כ"ז סיון התשפ"ד
03.07.2024
מטחים כבדים לדרום ולשפלה

הרוג ופצועים בפגיעת רקטה בבניין ברחובות, פגיעות ישירות בשדרות ונפגעים בעוטף עזה

רקטה פגעה בדירה בבניין מגורים ברחובות, אחד הדיירים נהרג במקום | כעשרה בני אדם נוספים נפצעו, בהם אחד באורח בינוני | מטחים כבדים נורו לעבר השפלה, אזור אשקלון ועוטף עזה | פגיעות ישירות בכמה מבנים בשדרות, לא היו נפגעים | פצוע בינוני באשכול | דיווחים מכל הזירות

הרוג ופצועים בפגיעת רקטה בבניין ברחובות, פגיעות ישירות בשדרות ונפגעים בעוטף עזה
פגיעה ישירה ברחובות צילום: לירון מולדובן, פלאש 90

אדם נהרג כתוצאה מרקטה שפגעה אחר הצהריים (חמישי) פגיעה ישירה בבניין מגורים ברחובות. מהזירה פונו כעשרה פגעים נוספים לבתי החולים, בהם פצועה אחת במצב בינוני. כוחות ההצלה סורקים אחר נפגעים נוספים. כתוצאה מהמטחים נרשמו כמה פגיעות נוספות בשדרות ובעוטף עזה. עובד זר נפצע בינוני במועצה האזורית אשכול.

הזירה ברחובות

"חבלנים בוחנים את הזירה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור", מסרה המשטרה. "אנו קוראים לתושבים להישאר במרחבים המוגנים, להימנע מהגעה לזירות ולא לגעת בשרידי רקטות העשויים להכיל חומר נפץ". במשטרה הוסיפו כי השוטרים יחד עם גורמי רפואה, כב"ה ופקע"ר ממשיכים בסריקות במבנה שנפגע מרקטה, אחר נפגעים נוספים".

החובשים של מד"א ידידיה חכמון ותומר פשקו סיפרו: "כשהגענו לרחוב ראינו הרס רב בבניין, מיד נכנסו פנימה והתחלנו בסריקה בדירות, בדירה בקומה השלישית אותר נפגע מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".


פגיעה ישירה בשדרות.

"בדירה נוספת בדירה אותר גבר בן 74 שרגלו לכודה מתחת להריסות, הוא חולץ ע"י כוחות הכיבוי והועבר באמצעות אלונקה לאמבולנס מד"א שפינה אותו להמשך טיפול בבית החולים כשמצבו בינוני. כוחות גדולים נוספים של מד"א שהגיעו למקום העניקו טיפול רפואי ל 3 נפגעים נוספים במצב בינוני ולנפגעת במצב קל", הוסיפו החובשים.

מעיריית רחובות נמסר כי "נרשמה פגיעה של בשכונת מגורים בעיר רחובות. כוחות הביטחון העירוניים נמצאים בשטח ובודקים אם יש נפגעים, ואת הנזקים למבנים. ראש העיר רחמים מלול הגיע לשטח. אנו מבקשים מהתושבים לא להגיע למקום ולא להתקהל על מנת לאפשר לכוחות הביטחון לבצע את עבודתם".

פגיעה ישירה בשדרות ללא נפגעים

במקביל, רקטה פגעה במבנה ציבורי בשדרות שהיה ריק מאדם. אין נפגעים בגוף, נגרם נזק למבנה. רקטה נוספת פגעה בחצר בית. במועצה האזורית אשכול נפצע באורח בינוני עובד כתוצאה מרסיס. הפוע הובא לתחנת מד"א עם פגיעת רסיס בגופו. "חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה גבר כבן 30 במצב בינוני, בהכרה מלאה", נמסר מהארגון.

גם במועצה האזורית שדות נגב נפצעו גבר ואישה כתוצאה מפגיעת רקטה בחצר בית במושב במועצה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ומפנים לבי"ח סורוקה אישה בת 82 במצב קל שנפגעה מרסיסים בגפיים התחתונות וגבר כבן 90 נפגע חרדה. 


הזירה ברחובות. צילום: איחוד הצלה.

מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירת הפגיעה ברחובות ואמר: "הייתה פה פגיעה ישירה של רקטה. כרגע יש חלוקת אחריות בזירה. פיקוד העורף מטפל בזירה. גם מערך החבלה שלנו פועל במקום ואנחנו ערוכים. משטרת ישראל וכל כוחות הבטחון ייתנו מענה לכל תרחיש. אנחנו מצפים מהאוכלוסיה להשמע להנחיות פיקוד העורף. לא להגיע לזירות ולאפשר לכוחות הבטחון לפעול. המערכה לא הסתיימה. מי שנמצא במרחב המוגן שמר על חייו וזה הוכיח את עצמו".

מבצע מגן וחץ פגיעה ישירה רחובות שדרות נפילת טיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד