ב' תמוז התשפ"ד
08.07.2024
נוכח המצב הביטחוני

יו"ר ההסתדרות בדרישה מהממשלה לשלם פיצוים לעובדים

יו"ר ההסתדרות פנה לשר העבודה על מנת שיסדיר תשלום פיצוי לעובדים לנוכח המבצע בדרום | במכתבו ביקש ארנון בר-דוד מהשר יואב בן-צור להסדיר את הפיצוי לעובדים שנאלצו להיעדר מהעבודה בעקבות המצב הביטחוני

 יו"ר ההסתדרות בדרישה מהממשלה לשלם פיצוים לעובדים
יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד צילום: ארן דולב

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד פנה היום (רביעי) לשר העבודה יואב בן-צור בנוגע להסדרת תשלום הפיצוי לעובדים בגין מבצע "מגן וחץ" שמתחולל כעת. הפנייה מגיעה לאור האירועים הביטחוניים והגבלות פיקוד העורף אשר משבשות בין היתר גם את תחום התעסוקה. 

לדברי בר-דוד, בדומה לסבבי לחימה קודמים, המדינה דואגת להסדיר פיצוי לעסקים ולעובדים שנפגעו בגין ההנחיות הביטחוניות. ואולם, על מנת לסייע לציבור, דרושה התערבותו וחתימתו של שר העבודה על צו הרחבה.  

"בעת הזו, בה התושבים נדרשים שוב להיוותר במרחבים מוגנים ולעצור את שגרת חייהם, מוטלת על הממשלה האחריות לייצר עבורם ודאות וביטחון – הכולל גם ביטחון כלכלי", ציין בר-דוד בפנייתו לשר והוסיף כי בעקבות מבצע "עלות השחר", שאירע בשנה שעברה, נחתם הסכם קיבוצי בין ההסתדרות לבין נשיאות המגזר העסקי (בהתאם לתקנות מס רכוש וקרן פיצויים שאושרו בוועדת הכספים של הכנסת), שנועד להסדיר את התשלום לעובדים שנעדרו מעבודתם בעקבות המבצע.

הגם שההסכם נחתם כבר בנובמבר האחרון, הוא טרם זכה לחתימת השר – ובשל כך נמנע הפיצוי מאלפי זכאים, עובדים המצויים שוב בקו החזית. "אנחנו מפצירים בך לחתום על צו ההרחבה ולהבטיח לעובדים את הפיצוי המגיע להם", כתב.  

לדברי יו"ר ההסתדרות, מענה דומה יידרש גם בעקבות מבצע "מגן וחץ" המתקיים כעת. "ההסתדרות מתייצבת לצד תושבי הדרום ומעבר לו בעת הזאת, ותפעל כתמיד ללא לאות על מנת להבטיח את זכויותיהם", סיכם.

 

 

 

פיצויים תשלום פיצויים מבצע מגן וחץ יושב ראש ההסתדרות ההסתדרות ארנון בר דוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד